شماره زن کپل






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=8008

شماره زن کپل

 

شماره زن کپل،

برای زدن شماره بر روی کپل دام استفاده می شود.سری آن از شماره صفر تا نه بوده که شماره ۶ و ۹  آن یکی است. شماره زن کپل دارای دسته ای پلاستیکی که بوسیله میله ای فلزی به قسمت شماره که از جنس برنج است متصل می باشد.

♦️برای ثبت شماره بر روی کپل دام از داغ سرد استفاده می شود. ابتدا شماره را داخل یخ خشک یا مایع ازت گذاشته تا برنج کاملا سرد شود و سپس برای زدن شماره دام استفاده شود. کار با یخ خشک راحت تر است، هم بابت نگهداری و جابجایی یخ و هم هزینه کمتری نسبت به مایع ازت دارد. البته مایع ازت بدلیل دمای بسیار پایین به کار سرعت می بخشد.استفاده از ازت مهارت بیشتری نیازمند است تا به هنگام کار به پوست دام آسیب نرسد. همچنین برای نگهداری ازت باید از کانتینر ازت استفاده شود که هزینه بیشتری دارد.

ابتدا دام را داخل پاکس قرار داده. سپس موهای دام را با موزن مخصوص زده و اقدام به زدن شماره می کنیم. توجه داشته باشید در صورت استفاده از مایع ازت پس از زدن مو ها، با تیغ محل را کاملا بتراشید, با الکل ضد عفونی و پس از آن اقدام به زدن شماره نمائید. بهترین زمان استفاده جهت گوساله های یک ساله می باشد.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی