امضاهای طلایی برای واردات نهاده‌ در وزارت جهادکشاورزی بررسی شود






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=8744

امضاهای طلایی برای واردات نهاده‌ در وزارت جهادکشاورزی بررسی شود

امضاهای طلایی برای واردات نهاده‌ در وزارت جهادکشاورزی بررسی شود

طی روزهای اخیر، پایگاه خبری اخبار سبز کشاورزی سه تحلیل درباره برخورد و تقابل یک معاونت در وزارتخانه و همچنین دفتر یک عضو بلند پایه بعد از وزیر با تشکل‌های صنعت دام و طیور داشته که پس از توانمند شدن و جذب سرمایه‌گذار اقدام به واردات نهاده خوراک دام مورد مصرف دام و طیور خود کرده‌اند؛ چراکه رقم ۱۰ میلیارد دلار خروج ارز و گردش مالی و رانت آن توسط وارداتچی‌ها شیرین است.

امضاهای طلایی برای واردات نهاده‌ در وزارت جهادکشاورزی بررسی شود

اخبار سبز کشاورزی؛ سالانه حدود ۲۵ میلیون تن نهاده‌های خوراک دام و طیور برای تامین کسری علوفه و خوراک دام و طیور وارد می‌شود که جمعا کمتر از ۲۰ میلیون تن شیر و گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ و شیلات تولید می‌کنند گرچه در سال‌ ۸۹ ماده ۶ قانون افزایش بهره‌وری، دولت را مکلف کرد وظایف تصدی گری خود را به تشکل‌ها بسپارد، اما طی ۲۳ سال گذشته دست‌های پشت پرده قدرتمند کمتر اجازه داد تشکل‌ها بتوانند طبق قانون، نهاده مورد نیاز خود را وارد کنند.


اخیرا یک تشکل قانونی تحت نظارت سازمان مرکزی تعاون روستایی با صدها هزار عضو حقیقی و حقوقی با یافتن سرمایه‌گذار اقدام به واردات حدود ۳۰۰ هزار تن ذرت و خرید به قیمت مناسب (کیلویی۸ هزار و ۱۰۰ تومان در مقابل ذرت وارداتی کیلویی ۱۰ هزار تومان) نمود تا آن را در ایران بین اعضا خود و به صورت اعتباری توزیع کند.

توجه داشته باشیم زمانی که اتحادیه برای اعضاء خود نهاده وارد می‌کند

-حتما بهترین نهاده و کیفی‌ترین را به مناسب‌ترین قیمت خرید (پروفرمای غیرواقعی برای دریافت ارز بیشتر ارائه نمی‌دهد) می‌کند چون مصرف‌کنندگان عضو آن هستند و محموله را دپو نمی‌کند تا گرانتر بفروشد.

-بلافاصله پس از آزمایش و آنالیز کیفیت توسط شبکه گسترده خود طی چند روز همه ذرت‌ها را توزیع می‌کند و در بنادر فاسد نمی‌شود.

اما متاسفانه یک معاونت در وزارتخانه و همچنین دفتر یک عضو بلند پایه بعد از وزیر  با فضاسازی خبری و ارسال یک خبر اتحادیه دامداران و شرکت بازرگانی آن(با هزاران عضو که تحت نظارت دائم دولت است) را با آریو تجارت تسهیل که از ابتدا با تخلف و کوتاژهای ساختگی واردات مجعول و مجهول داشته مقایسه و هشدار داده که یک آریو تجارت دیگر در راه است.

جهاد تبیین و درخواست رسیدگی

به امضاهای طلایی واردات نهاده‌های کشاورزی، دامی، غذایی، روغن، برنج، شکر و…

حال در رسانه‌ها تحت عنوان جهاد تبین درخواست کرده‌اند، باید به امضاهای طلایی پیش از این پایان داده و صدور مجوزهای واردات به ویژه اینکه برخی مجوزها با اهداف مشخص صادر شده، شرایطشان تغییر کرده و در این صورت شرایط مجوز هم باید تغییر کند لذا باید سریعا این موارد(نه فقط در مورد ذرت بلکه همه اقلام) تغییر کند.

بدبختانه در نخستین ماه از سالی که جهش تولید نام گرفته دفتر یک عضو بلند پایه بعد از وزیر طی یک خبر اعلام کرد ارز برای واردات ۱۷۰ هزار تن گوشت قرمز تامین شده و واردات آن شروع می‌شود در حالی که تخصیص ارز برای واردات نهاده‌ها(نهاده‌های خوراک دام وطیور، سم و کود و بذر و…) گاها ۳ تا ۴ ماه طول می‌کشد که این نیز دلسردی و ناامیدی برای تولیدکنندگان را به همراه دارد.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی