وزارت کشاورزی روسیه روز جمعه، عوارض صادراتى را براى تاریخ ١٣ ام الى ١٩ ام ماه سپتامبر را اعلام کرد؛






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=7929

وزارت کشاورزی روسیه روز جمعه، عوارض صادراتى را براى تاریخ ١٣ ام الى ١٩ ام ماه سپتامبر را اعلام کرد؛

بر این اساس، شاهد افزایش عوارض صادراتی گندم به ۴،۴٩٣ روبل و ذرت به ٢،۴۶۵ روبل و جو به ٩٣١ روبل خواهیم بود.

🔸روسیه رکورد تاریخی صادرات گندم در ماه جولای تا آگوست را با ٩.۶ میلیون تن ثبت کرد. بیش از نیمی از صادرات گندم به کشورهای آفریقایی و آسیایی صادر شده است. طبق آمار، پیش از این، حداکثر عرضه در سال ٢٠١٨ ثبت شده بود با ٨.٩ میلیون تن، زمانی که علاوه بر برداشت جدید، ذخایر گندم هم به بالاترین میزان برداشت در سال ٢٠١٧ رسیده بود.

📌در مقایسه با میزان صادرات طى دو ماه جولاى-آگوست فصل گذشته (۶ میلیون تن)، صادرات ١.۶ برابر شده است. عمده گندم صادراتى به کشورهای آفریقایی (۴٢ درصد) و خاورمیانه (٣٣ درصد) صادر شده است. الباقى نیز به کشورهای جنوب و جنوب شرقی آسیا (تقریبا ١٠٪) و به کشورهای آمریکای جنوبی و مرکزی (۵٪) حمل شده است.

🔹در دو ماه اول سال زراعى ٢٠٢٣/٢٠٢۴، مصر به یکی از واردکنندگان اصلی گندم روسیه تبدیل شد، حدودا ١١.٨ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه فصل قبل که به ١.٢٨ میلیون تن رسید.

🔸ترکیه در رتبه دوم قرار دارد، بطوریکه طى ماه های ژوئیه تا آگوست، ١.٠٨۵ میلیون تن گندم از روسیه خریدارى کرده که ٣.۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است. 📌الجزایر در رتبه سوم (٧٩٠ هزار تن) با حجم عرضه تقریبا ٨.٩ برابر سال قبل و در ادامه در بین پنج کشور برتر وارد کننده گندم از روسیه، به ترتیب بنگلادش و عربستان که تقریباً همین حجم را واردات را به ترتیب با ۶۵١ هزار تن و ۶۴٨ هزار تن انجام داده اند.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی