خشم روزافزون دامداران/ آمارهای غلط وزارت جهاد کشاورزی باعث تصمیمات ناکارآمد شده است






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=7700

خشم روزافزون دامداران/ آمارهای غلط وزارت جهاد کشاورزی باعث تصمیمات ناکارآمد شده است

📌اختصاصی دامیران: وزارت جهاد آمار درستی در اختیار ندارد/ درست هم زمان با خشکسالی، تصمیمات ناکارآمد وزارت جهاد دامداران را تحت فشار بیشتر قرار داده است/ شیوه نامه صادرات دام زنده ناکارآمد است

🔹با گذشت حدود ۲۰ روز از ابلاغ شیوه نامه صادرات دام زنده، در حالی همچنان بر سر ناکارآمدی این شیوه نامه بحث وجود دارد که دامداران ادعا می کنند از پس تامین هزینه های نگهداری دامهایشان بر نمی آیند.

🔸منصور پوریان در این زمینه به خبرنگار دامیران گفت: طرح های حمایتی که قرار بود فشار را از روی دامدار کم کنند، و راه نفسی برای صنعتی که به واسطه سیاستهای ناکارآمد وزارت جهاد له شده است ایجاد کنند، یا اجرایی نشدند و یا ناقص اجرا شدند. این اتفاق درست همزمان با شرایط حاد اقلیمی کشور به دلیل خشکسالی، رخ داده است.

🔹وی تصریح کرد: در استانهای دامپرور سبک ما مانند خوزستان و ایلام و چند استان دیگر، به نظر می رشد که طرح صادرات که قرار بود به عنوان یک طرح حمایتی به دامدار کمک کند، دارای شیوه نامه ای است که عملاً به جای کمک و حمایت، با دخیل کردن عواملی مانند بازرگانی استان ها، فرایند را پیچیده تر کرده است. با تعریف مفهومی به نام برش استانی، این شیوه نامه را ناکارآمد کرده‌اند.

🔸پوریان ادامه داد: این شیوه نامه اهانت به دامدار است و عملاً نشان می دهد جهاد های استانی از دامدار و وضعیت او اطلاعی ندارند.

🔹زیرساخت های آماده شده را مد نظر قرار نمی دهند و شرایط را برای افرادی که سرمایه تجربه و ارتباطات خود را وقف دامپروری کشور کرده‌اند را با افراد تازه کار یکسان در نظر گرفته اند. عملاً کسانی که توانایی کار دارند از انجام صادرات محروم شده‌اند و مجوز صادرات در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که امکان صادرات را ندارند.

🔸وی تاکید کرد: برای استانی مانند خوزستان تنها مجوز صادرات ۷۰۰۰ راس گوسفند صادر شده در حالی که هیچ منطقی برای این عدد وجود ندارد. وزارت جهاد کشاورزی ادعا می کند که در کشور هیچ دام مازادی وجود ندارد در حالی که برای این ادعا نیز منطق درستی ندارد. وضعیت آمار و ارقام و اطلاعات در این صنعت بسیار بد است و تصمیمات بر اساس حدس و گمان اتخاد می شوند و در نهایت این دامدار است که آسیب می بیند و عصبانی تر و عصبانی تر می شود.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی