خراسان رضوی باتولیدبیش از ۷۳ هزار تن گوشت قرمز رتبه اول تولید این محصول را در سطح کشور داراست






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=2236

خراسان رضوی باتولیدبیش از ۷۳ هزار تن گوشت قرمز رتبه اول تولید این محصول را در سطح کشور داراست

در حاشیه افتتاح این نمایشگاه رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی طی سخنانی اظهار داشت: این استان با تولید بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات دام و طیور و با کسب رتبه‌های برتر در سطح کشور، یکی از قطب‌های اصلی  پرورش دام و طیور محسوب ‌می‌شود.
مجتبی مزروعی افزود: خراسان رضوی باتولیدبیش از ۷۳ هزار تن گوشت قرمزدر سال و تولید یکصد هزار تن تخم مرغ رتبه اول در تولید این محصولات را در سطح کشور داراست.
وی بیان کرد: این استان با تولید ۱۵۳ هزار تن گوشت مرغ و تولید حدود ۹۵۰ هزار تن شیر رتبه سوم کشور، در تولید این محصولات را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
وی به میزان صادرات  محصولات  دام و طیور از خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: در این راستا  بیش از تعداد ۱۰۰ هزار راس دام ، چهل هزار تن تخم مرغ  و یکهزارو ۵۰۰ تن شیر خشک  از این استان به کشور های دیگر صادر شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد:  سیزدهمین دوره نمایشگاه  دام، طیور و آبزیان با فضایی بالغ بر ۱۲ هزار متر مربع و شرکت ۲۲ اتحادیه و تشکلهای فعال مرتبط با بخش دام طیور استان در حالی برگزار می شود  که اعلام حضور ۱۰۰ شرکت خصوصی داخلی و خارجی در نمایشگاه را می‌توان یکی از بزرگترین رویداد های  این دوره از برگزاری نمایشگاهها دانست،
مجتبی مزروعی  در بخش دیگری از سخنانش در خصوص خسارت‌های وارد شده سیل اخیر به شالیزارهای برنج استان بیان کرد: از وزیر جهاد کشاورزی  در خواست کردیم تا مدت ۵ سال کشت شالی در استان ادامه یابد و مزارع آن نیز تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی