رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی: نگاه به بیمه کشاورزی و جذب سرمایه در این بخش باید یک نگاه هدفدار ملی زیر بنایی و زیر ساختی باشد






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=2224

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی: نگاه به بیمه کشاورزی و جذب سرمایه در این بخش باید یک نگاه هدفدار ملی زیر بنایی و زیر ساختی باشد

در این گردهمایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی طی سخنانی اظهار داشت: سهم بخش کشاورزی در اشتغال استان ۲۳٫۴و ارزش افزوده بخش کشاورزی نیز ۱۵٫۴ درصد است که هردو از میانگین کشوری بالاتر است بنابر این خراسان رضوی چه از لحاظ اشتغال و چه از لحاظ اقتصادی متکی به بخش کشاورزی است.
مجتبی مزروعی افزود: با اینکه خراسان رضوی دارای ۵ در صد منابع آبی کشور است بیشترین افت آبهای زیرزمینی در کشور(۲۰ درصد) مربوط به این استان است.
وی بیان کرد: ما در یک بازه زمانی ۵ساله باید مصرف آب کشاورزی استان را به ۵۰ درصد تقلیل دهیم و گرنه حیات و  زندگی و تولید و اشتغال در معرض خطر قرار می گیرد.
وی ادامه داد:  این استان در بخش بهره  وری از آب گامهای بزرگی برداشته شده است بطوریکه در سال ۹۳-۹۴ در سطح ۱۴ هزارو ۶۰۰ هکتار و  در سال ۹۴-۹۵ در سطح ۱۰ هزار هکتارآبیاری تحت فشار اجرا شده  و در سال ۹۶ نیز ۲۵ هزار هکتار در دست اقدام است، علاوه بر این به میزان ۲ هزار کیلومتر نیز انتقال اب بالوله در دستور کار می باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:  سال قبل  ۱۸۰ میلیارد اعتبار به بخش آب کشاورزی اختصاص داده شده و برای سال ۹۶-۹۷  نیز ۲۷۲ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض برای بخش آب در نظر گرفته شده است.
مجتبی مزروعی در خصوص افزایش  اعتبار مکانیزاسیون کشورزی در خراسان رضوی  در دولت تدبیر و امید  بیان کرد: در حالیکه  اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی  از سال ۸۹ تا ۹۲ دومیلیارد تومان بوده ، از سال ۹۳ به بعد سالانه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در این خصوص  جذب شده است.
وی اظهار داشت: ما تلاش کردیم که در استان بیمه کشاور زی را تقویت کنیم  از اینرو برای اولین بار منابع و مصارف بیمه کشاورزی  در اختیار خراسان رضوی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: ایجاد امنیت “سرمایه گذار، سرمایه و تولید “مسیری غیر از بیمه کشاورزی ندارد و اگر بخواهیم بیمه بخش کشاورزی مثل سایر بیمه ها پاسخگوی خسارات وارده باشد باید بیمه کشاورزی  را تقویت و حمایت کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خطاب به جمع حاضر خاطر نشان کرد: نگاه به بیمه و جذب سرمایه باید  یک نگاه هدفدار ملی، زیر بنایی و زیر ساختی باشد ودر این مسیر  از فرصتی که رویکرد  دولت تدبیر و امید  برای بخش کشاورزی ایجاد نموده است ، استفاده کنیم.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی