مردم و صنایع لبنی بازنده گرانی لبنیات






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=9437

مردم و صنایع لبنی بازنده گرانی لبنیات

مردم و صنایع لبنی بازنده گرانی لبنیات

مردم و صنایع لبنی بازنده گرانی لبنیات

جدیدترین نشست از سلسله نشست های اقتصادی روزنامه خراسان با عنوان «صمت و سو»با حضور احمد داوطلب مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، فرشید صراف مدیر عامل اتحادیه گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی و مهدی هدایت نیا دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع لبنی خراسان رضوی روز گذشته در تحریریه خراسان برگزار شد

مردم و صنایع لبنی بازنده گرانی لبنیات

هدایت نیا، دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع لبنی خراسان رضوی: سرانه مصرف لبنیات در کشورمان در سال ۹۰ حدود ۱۱۰ کیلو بود و الان به نصف کاهش یافته است. در حالی که متوسط جهانی ۱۶۰ کیلو است. دولت گفته بود مشکل کمبود نقدینگی را با افزایش تسهیلات بانکی، مشکل کمبود تقاضا را با ارائه کالابرگ و مشکل صادرات را نیز به نحوی حل می کند ولی به هیچ کدام از وعده های خود عمل نکرد.

وابستگی شدید خوراک دام به واردات

داوطلب، مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی:در خراسان رضوی یک میلیون و ۲۵۱ هزار تن تولید شیر داریم. ۹۰۰ واحد گاوداری صنعتی داریم که ۷۰۰ هزار تن و بقیه را واحدهای سنتی تامین می کند. در حوزه نهاده های دامی کشور وابستگی شدیدی به خارج دارد. کنجاله ۹۰، ذرت ۷۰ و جو ۵۰ درصد وابستگی به واردات داریم.

پیشنهاد دریافت عوارض از محصولات مضر برای اختصاص به شیر

تجدیدصراف، مدیر عامل اتحادیه گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی:نظر در دکترین اقتصادی در وزارت جهادکشاورزی در زمینه شیر ضروری است. سال ۹۲ طرحی تحت عنوان یارانه سلامت ارائه دادیم که عوارض از محصولات غذایی مضر مثل نوشابه و دخانیات گرفته شود و برای شیر مدارس و شیر کارمندی هزینه شود. این عوارض گرفته می شود اما خرج مواردی که عرض کردم نمی شود.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی