چگونه گاوهای شیری را برای نمایش آماده کنیم؟






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=9179

چگونه گاوهای شیری را برای نمایش آماده کنیم؟

چگونه گاوهای شیری را برای نمایش آماده کنیم؟

حیوان را به آرامی و با گام های کوتاه در حالی که سرش را بالا آورده اید در رینگ‌ راه ببرید.
همانطور که قاضی گاو شما را ترجیحا از عقب بررسی می کند، دام باید آهسته گام بردارد، وقتی رو به روی حیوان قرار می گیرد با آفسار یا هالتر که در دست دارید و سمت چپ حیوان ایستادید و قسمت اضافی هالتر را در دست جمع کنید و به صورت دام نزدیک کنید و دام سر بالا باشد و به فک فشار وارد نکنید و مقابل دام قرار نگیرید . برای آماده کردن دام در دامداری و تمرین با هالتر ، ‌دام را ابتدا جای ثابت ببندید تا بستن با طناب و مقید شدن عادت کند لیدر با تامین آب یا خوراکی هایی که حیوان دوست دارد با دست تغذیه کنید تا ارتباط با لیدر را عادت کند.
ماساژ حیوان را هیچ گاه از سر شروع نکنید بلکه از دم و بطرف پشت حیوان ماساژ دهید تا عادت کند .لذا هر وقت دام به بسته شدن عادت کرد و با آفسار در دست از لیدر تمرد نکرد آن موقع می توانید راه رفتن و گام برداشت با هالتر را شروع کنید . هر زمانی که دام با ماساژ دادن با دست آرام ماند و واکنش و بد رفتاری نداشت می توانید شستشوی و قشو کردن آغاز کنید .بدن دام برس بزنید و تمرین کنید .

قبل انتقال دام به نمایشگاه دام را در دامداری آماده کنید و صرفا چیدن موها برخی نقاط و واکس زدن سم و میکاپ پوزه و واکس و اسپری پوست را در نمایشگاه انجام دهید . موهای قسمت پستان و زیر شکم‌ و کشاله ران را می توانید در نمایشگاه بچینید . کلا تلیسه ها دو ماه قبل و گاوها یک ماه قبل با هالتر و چوب هدایت دام تمرین کنید و مرتب شستشوی بدن دام را با شامپو مخصوص انجام دهید . صابون های معمولی پوست بدن دام خشک می کند و باعت ترک خوردن پوست می شود.

 

 

 

 

 

 

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی