روسیه عوارض صادراتی گندم را ۴۰ درصد افزایش داد +وضعیت تولید غلات و حبوبات روسیه






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=9400

روسیه عوارض صادراتی گندم را ۴۰ درصد افزایش داد +وضعیت تولید غلات و حبوبات روسیه

روسیه عوارض صادراتی گندم را ۴۰ درصد افزایش داد +وضعیت تولید غلات و حبوبات روسیه

 

یاشار غریبی- وزارت کشاورزی روسیه به دنبال حذف واسطه‌ها و شرکت های بین المللی و فروش مستقیم غلات توسط صادرکنندگان روسی به بازار های جهانی است به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، وزارت کشاورزی روسیه روز جمعه، عوارض صادراتی را برای تاریخ شانزدهم الی بیست و دوم ماه اکتبر را اعلام کرد: بر این اساس، شاهد افزایش ٤٠درصد عوارض صادراتی گندم به ١،٨٧٢ روبل و همینطور افزایش مجدد عوارض صادراتی جو و ذرت به ترتیب به ٣٩٢ روبل و ٢،٨٢٧ روبل خواهیم بود.

بنا بر این گزارش در تاریخ ۱۰ اکتبر، دیمیتری پاتروشف، معاون نخست‌وزیر روسیه، اعلام کرد که برداشت غلات در سال ۲۰۲۴ به ۱۳۰ میلیون تن خواهد رسید، که شامل ۸۳ میلیون تن گندم (یک میلیون تن کمتر ⬇️ از پیش‌بینی قبلی) است. او تأکید کرد که این میزان برداشت کاملاً نیازهای داخلی را تأمین کرده و پتانسیل بالایی برای صادرات مواد خام و محصولات فرآوری‌شده دارد. تاکنون ۱۲۲ میلیون تن غلات برداشت شده است که امنیت غذایی روسیه و آمادگی برای صادرات را تضمین می‌کند.

در همین زمان، شایعاتی در مورد احتمال افزایش مالیات‌های صادراتی یا اعمال محدودیت‌هایی از سوی وزارت کشاورزی مطرح شده است. نگرانی‌هایی نیز درباره شرایط نامناسب کاشت محصولات زمستانه و تأثیر آن بر پیش‌بینی‌های آینده وجود دارد.

اتحادیه صادرکنندگان غلات در جلسه‌ای با وزارت کشاورزی، پیشنهادهایی برای تقویت صادرات مستقیم غلات و حبوبات مطرح کرد و خواستار توزیع سهمیه‌ها بر اساس پیش‌بینی برداشت ۱۳۰ میلیون تنی و صادرات ۵۵ تا ۵۷ میلیون تن شد. وزارت کشاورزی از این طرح‌ها، به‌ویژه حذف واسطه‌ها و شرکت های بین المللی و فروش مستقیم غلات توسط صادرکنندگان روسی به بازار های جهانی، حمایت کرد.

به نظر می رسد، بازار روسیه متاثر از شرایط جوّی نامطلوب و تاثیر منفی در روند برداشت فصل جاری و همینطور ادامه نگرانی ها از وضعیت کاشت و میزان برداشت محصولات زمستانه برای فصل آتی، به سرعت در حال تغییر سیاست های صادراتی با اعمال احتمالی افزایش و یا حتی ممنوعیت صادرات خصوصا از اوایل سال آتی میلادی، مواجه باشد.🚨در یک جمله، به نظر حال بازار خوب نیست. در زیر، روند قیمت گندم 🌾تحویل دریای سیاه را با بورس پاریس و مسکو از سال ٢٠٢١ بررسی می کنیم.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی