قیمت شیر خام را اعلام کنید






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=9279

قیمت شیر خام را اعلام کنید

قیمت شیر خام را اعلام کنید

مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی دامداران ایران، ضمن اعلام حمایت از سیاستهای وزیر جهاد کشاورزی، خواستار اعلام هر چه سریعتر قیمت شیر خام شد.

به گزارش خبرنگار ایانا، مجتبی عالی در نامه ای خطاب به وزیر جهاد کشاورزی مشکلات صنعت دام کشور را تبیین و ریل گذاری جدید برای صنعت دام با هدف حمایت از تولید را موجب امیدواری دامداران دانست.

وی در این نامه نوشت: با وجود اینکه مشکلات و موانع ایجاد شده بارها توسط کارشناسان اتحادیه مرکزی تعاونی های کشاورزی دامداران ایران به متولیان امور گوشزد شده است، متاسفانه بر اثر سهل انگاری و یا عامدانه مورد توجه و عنایت قرار نگرفته و موجب رکود و افول در رونق صنعت دامپروری شده است.

عالی استقرار دولت جدید با رویکرد وفاق ملی را موجب ایجاد بارقه امید در دل دامداران دانست و افزود: قطعا با درایت جنابعالی و ریل گذاری جدید در وزارت جهاد کشاورزی با اولویت قرار دادن حمایت از بخش تولید و استعانت از خداوند متعال به توفیقات روز افزون دست پیدا خواهیم کرد .

مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران ادامه داد: این اتحادیه به عنوان دیده بان تولید، در تمام مراحل تصمیم گیری و تصمیم سازی صادقانه در جهت نیل به پیشبرد اهداف کلان بخش کشاورزی بویژه در خودکفایی گوشت قرمز و شیر در معیت وزارت خواهد بود.

وی با اشاره به این که توسعه همه جانبه بخش کشاورزی لزوما همراه با مولفه های، سیاست گذاری،سرمایه گذاری امور زیر بنایی ، تامین نهاده ها و تامین مالی ، در گرو تصمیم و عملکرد صاحبان اصلی بخش، کشاورزان و دامداران است، اضافه کرد: دخالت های غیر کارشناسی دولت ها و خدای ناخواسته هدفمند، ظاهرا به بهانه حمایت از مصرف کننده سبب افزایش مضاعف قیمت تمام شده محصولات لبنی در سبد خانوار و مانع از خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی و دامی شده و نهایتا منجر به رکود فزاینده دامپروری در کشور شده است.

عالی از واردات بی رویه گوشت قرمز و دام زنده بدون در نظر گرفتن پتانسیل تولید در کشور را نمونه بارز این سیاستگذاری ها قلمداد کرد و افزود: بحران ایجاد شده در اقتصاد صنعت دامپروری جدی است و معیشت دامداران را (عدم نقدینگی و معوقات تسهیلات بانکی…) تحت تاثیر قرار داده که آثار مخرب آن جبران ناپذیر است.

وی به منظور جلوگیری از پیشرفت و عوارض ناشی از اعمال قدرت حاکمیتی و دستوری بر لزوم اعلام هر چه سریعتر قیمت شیر خام بر اساس مولفه های اثر گذار بر تولید، و اقدام شرکت پشتیبانی امور دام نسبت به تخصیص نهاده مدت دار(جو ذرت ، سویا) به دامداران از طریق تشکل ها جهت ترمیم ضرر و زیان دامداران ناشی از تاخیر در اعلام قیمت مصوب جدید شیر تاکید کرد.

 

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی