جلوگیری از سیاست زدگی در تصمیم گیری با اعتماد دولت به تشکل ها






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=9211

جلوگیری از سیاست زدگی در تصمیم گیری با اعتماد دولت به تشکل ها

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی بر لزوم تغییر سیاست‌های تولید در صنعت دامپروری به نفع مصرف کننده تاکید کرد.

فرشید صراف در گفت و گو با خبرنگار تعاون نیوز، بیان کرد: اتحادیه گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی دارای ۱۵ عضو شرکت تعاونی بزرگ استان از ۱۵ شهرستان تولید کننده اصلی استان است؛ و نزدیک به ۲۳ هزار بهره بردار عضو تعاونی های ذیل این اتحادیه هستند.

وی با اشاره به سیاست زدگی تصمیم گیران در این حوزه خاطر نشان کرد: متاسفانه عدم سیاستگذاری صحیح و تغییر سریع سیاست‌ها در تولید، باعث نوسان زیادی در تولید شیر و گوشت کشور، و به تبع بی ثباتی در تولید و بازار شده است.
مدیر عامل اتحادیه گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی با تاکید بر این که اتحادیه های زیر مجموعه سازمان تعاون روستایی محل مطمئنی برای اجرای سیاست های دولت هستند، افزود: اکثر این‌تشکلها دارای قدرت اقتصادی، اجرایی و تصمیم گیری صحیح در راستای تقویت و حمایت از تولید بوده، و این تشکل‌ها با واردات نهاده های دامی و ژنتیکی کمک‌های شایان توجهی به دامپروری کشور داشته اند.
وی اضافه کرد: در همین رابطه این تشکلها بدلیل بررسی مالی و حسابرسی و مدیریتی از سوی سازمان تعاون روستایی، می‌توانند کمک‌ بزرگی به کارهای اجرایی و سیاستگذاری دولت باشند. کما اینکه در این سال‌ها کمک‌های قابل توجهی در خصوص خرید های تضمینی و واردات و تنظیم بازار داشته اند.

صراف با بیان این که اتحادیه‌ ها یک گروه مردم‌نهاد هستند که به کمک اعضا خود به جایگاه فعلی خود دست یافته اند، افزود: این جایگاه با وجود تلاش‌های بسیار ، هنوز آنطور که باید و شاید در خور اتحادیه ها و تشکل ها نیست؛ و نیاز است ضمن تلاش بیشتر و کمک‌های فنی سازمان تعاون روستایی، این جایگاه ارتقا یافته، و خود را به عنوان اصلی ترین حامی تولید نشان دهند. ولی متاسفانه گاهی دیده می‌شود که خود دولت، تشکل‌ها را رقیب خود دانسته و اجازه رشد و بالندگی را از آنان می‌گیرد.

مدیر عامل اتحادیه گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی گفت: تشکل‌ها صرفا خواستار اصلاح و بازنگری در ساختار مدیریت تولید هستند.
وی افزود: دولت با باور به تشکل‌ها میتواند واگذاری اتخاذ تصمیمات به آنها را در دستور کار قرار دهد. ولی برای انجام بهینه این واگذاری، باورمندی دولت به تشکل ها بسیار حائز اهمیت است.
وی تاکید کرد: متاسفانه‌ تشکل‌ها هر روزه با مسائل و مشکلات بسیاری روبرو می‌شوند. دولت با مدیریت واردات نهاده و تسهیل و برداشتن موانع این امر، می‌تواند تولید را در کنترل و توازن نگه دارد؛ ولی بزرگترین مسئله نقش بسیار کمرنگ تشکل‌ها در امور تولید مانند تامین، توزیع و کنترل بازار نهاده با صادرات و واردات به موقع است.
صراف یادآور شد: متاسفانه واردات بی‌رویه دام و ممنوعیت صادرات، قیمت گذاری پایین محصولات تولیدی مانند شیر خام و کنترل قیمت گوشت با واردات آن به جای بها دادن به تولید، دست به دست هم داده تا تولید دچار بحران شود. ولی اکنون با با حضور دولت جدید امیدواریم این سیاست‌ها تغییر یافته و دامپروری کشور را در مسیر تولید به نفع مصرف کننده ببینیم.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی