⁠هیات نمایندگان اتاق خراسان رضوی خواستار جایگزینی تعطیلی «شنبه» به‌جای «پنج‌شنبه» شد:






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=8636

⁠هیات نمایندگان اتاق خراسان رضوی خواستار جایگزینی تعطیلی «شنبه» به‌جای «پنج‌شنبه» شد:

📌 *ضرورت توجه به نظرات بخش خصوصی در طرح ساماندهی تعطیلات پایان هفته*

🔹هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی در اولین نشست خود در سال ۱۴۰۳ نسبت به تصمیم اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مبنی بر انتخاب روزهای پنجشنبه و جمعه به عنوان تعطیلات پایان هفته انتقاد نمود و توجه به اثرات منفی این تصمیم را بر کسب و کارها و مراودات تجاری کشورمان با جهان، خواستار شد.

🔹پرونده پُرحاشیه بررسی ساماندهی تعطیلات پایان هفته و لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، با تصمیم اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، وارد فاز نهایی خود شده و به استناد تصمیم این کمیسیون مقرر است که تعطیلی روزهای پنجشنبه و جمعه در مجلس مطرح و مصوب شود.

🔹اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی مشهد در نخستین نشست خود در سال جاری، بر ضرورت مطالبه‌گری بخش خصوصی برای جایگزینی تعطیلی «شنبه» به جای «پنجشنبه» تاکید نمودند. در این نشست، مقرر گردید اتاق مشهد نیز از کارزاری که برای اعلام دغدغه بخش خصوصی در این زمینه ایجاد شده، حمایت نماید.

🔹بخش خصوصی معتقد است تعطیلی پنج شنبه‌ها برای اقتصاد کشور تبعاتی منفی به دنبال دارد و موجب جدا افتادن فعالیت‌های این بخش به مدت چهار روز از جریان اقتصاد جهانی خواهد شد؛ امری که به طور قطع کاهش چشمگیر میزان مراودات تجاری را برای کشورمان در پی دارد و تبعات آن بر حوزه‌های مختلف اقتصادی مشهود خواهد بود.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی