کاهش ۲۶ درصدی میزان تولید گوشت قرمز در خراسان رضوی






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=8331

کاهش ۲۶ درصدی میزان تولید گوشت قرمز در خراسان رضوی

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: میزان گوشت قرمز تولیدی استان در ۹ ماهه سال جاری با احتساب دام خروجی ۵۷ هزار تن بوده و ۲۶ درصد کاهش داشته است.

احمد داوطلب در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص میزان ورود و خروج دام سبک و سنگین به استان اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری ۶۶۷۹ راس دام سنگین شامل گاو و گوساله به استان وارد و ۸۲۶۲ راس دام خارج شده، این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۵۷۴۶ ورودی و ۱۷ هزار و ۱۵۴ خروجی دام بوده که در میزان ورودی ۱۶ درصد افزایش و در خروجی ۵۱ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: میزان کشتار گاو و گوساله در ۹ ماهه سال جاری ۶۵ هزار و ۴۵۷ راس و در مدت مشابه سال گذشته ۸۳ هزار و ۸۹۷ راس بوده، بنابراین تعداد دام سنگین کشتارشده در کشتارگاه‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد و میزان گوشت حاصل از کشتار ۱۵ درصد کاهش داشته است.

داوطلب بیان کرد: در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری ۱۸۴ هزار و ۹۶۳ راس دام سبک شامل گوسفند و بز به استان وارد و ۳۸۴ هزار و ۶۶۰ راس دام از استان خارج شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۷۸ هزار و ۹۵۸ راس ورودی و ۹۵۳ هزار و ۱۶۵ راس خروجی دام بوده، بنابراین شاهد افزایش ۳ درصدی در ورود دام و کاهش ۵۹ درصدی در خروج دام سبک هستیم.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: میزان کشتار گوسفند و بز در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۵۷۴ راس و در سال گذشته یک میلیون و ۵۲۰ هزار و ۷۰۴ راس بوده، بنابراین تعداد کشتار گوسفند و بز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد و میزان گوشت حاصل از کشتار دام سبک در کشتارگاه‌های استان نیز ۸.۵ درصد کاهش داشته است. همچنین در میانگین لاشه‎‌های دام سبک نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۸ درصدی مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: میزان گوشت حاصل از کشتار دام سبک و سنگین در سطح کشتارگاه‌های دام استان نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است. میزان گوشت قرمز تولیدی استان در ۹ ماه سال جاری با احتساب دام خروجی ۵۷ هزار تن بوده و ۲۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین میزان گوشت استحصالی در کشتارگاه‌های سطح استان حاصل از کشتار دام در سال جاری ۵۰ هزار و ۱۱۵ تن بوده که در این زمینه ۱۱ درصد کاهش داشته‌ایم.

 

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی