رکوردشکنی تولید گندم در کهگیلویه و بویراحمد






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=7824

رکوردشکنی تولید گندم در کهگیلویه و بویراحمد

🔹رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از رکورد تاریخی تولید گندم در این استان خبر داد.

🔸به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)؛ به نقل از ایانا،سیدعلی معتمدی‌پور بیان کرد: سطح زیر کشت گندم در استان کهگیلویه و بویراحمد نزدیک به ۹۰ هزار هکتار است که حدود ۷۰ هزار هکتار آن به کشت دیم اختصاص داده شد و مابقی آبی است.

📌رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: امسال و بر اساس منویات مقام معظم رهبری، بحث تولید را به‌ویژه در کالاهای استراتژیک جدی گرفتیم و ماه‌ها زودتر از هر سال جلسات ستاد کاشت را برگزار کردیم تا با آمادگی کامل به استقبال کشت محصولات پاییزه برویم.

🔹وی اضافه کرد: نتیجه چنین رویکردی این بود که تولید گندم این استان برای اولین بار رکورد تاریخی زد و امسال به ۱۸۰ هزار تن رسید که تاکنون چنین تولیدی نداشتیم. 🔸معتمدی‌پور ادامه داد: نزدیک به ۱۰۰ هزار تن از تولید گندم استان برای خودمصرفی است و مابقی مازاد بر مصرف کشاورزان است که دولت آن را خرید تضمینی می‌کند. 📌رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مازاد بر مصرف کشاورزان نیز دو نوع است، یک نوع خرید برای بذر سال آینده است و نوع دوم خرید سیلویی برای مصرف آرد و نان است.

🔹معتمدی‌پور با بیان اینکه رکورد تاریخی خرید تضمینی گندم در این استان نیز شکسته شد، گفت: مجموع خرید بذری و سیلویی سال گذشته ۳۶ هزار تن بوده است و در امسال پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت حدود ۸۵ هزار تن محصول استراتژیک گندم از کشاورزان خرید شود.

🔸وی ادامه داد: ما در تولید گندم نسبت به سال گذشته ۲۵۰ درصد رشد داشتیم.

📌سیدعلی معتمدی‌پور با بیان اینکه این موفقیت مهم تصادفی نبوده و حاصل برنامه‌ریزی علمی و مدیریتی و همچنین تلاش همه کارشناسان پهنه و مدیران از روستاها تا سطح ستاد بوده، گفت: دو طرح جهش تولید در دیم‌زارها و طرح کشت قراردادی را در استان کهگیلویه و بویراحمد با موفقیت اجرا کردیم که همین پایه تولید بالا و به‌تبع آن خرید تضمینی بی‌سابقه گندم شد.

🔹وی توضیح داد: استان کهگیلویه و بویراحمد در طرح ملی جهش تولید در دیم‌زارها رتبه اول و در طرح کشت قراردادی رتبه دوم کشور را کسب کرد.

🔸رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از تامین و صادرات بذر گندم دیم این استان به ۱۳ استان کشور خبر داد.

📌به گفته وی، این دو طرح در کنار میزان بارندگی مناسب در استان، باعث شد تا رکورد تولید و خرید تضمینی گندم در این استان بشکند و میزان تولید گندم دو برابر و نیم سال گذشته باشد.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی