جزئیات واردات ۱۴ قلم کالای اساسی در ۴ ماهه امسال






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=7820

جزئیات واردات ۱۴ قلم کالای اساسی در ۴ ماهه امسال

میزان واردات ۱۴ قلم کالای اساسی در ۴ ماهه سال جاری به ۷ میلیون و۳۵۲ هزار تن و به ارزش ۴ میلیارد و ۷۶۳ میلیون دلار رسید.

🔸به گزارش دانشجو، میزان واردات ۱۴ قلم کالای اساسی در ۴ ماهه سال جاری به ۷ میلیون و ۳۵۲ هزار تن و به ارزش ۴ میلیارد و ۷۶۳ میلیون دلار رسید.

🔹این میزان کالاهای اساسی وارداتی در این مدت که طی ۴ هزار و ۴۶۹ فقره اظهارنامه انجام گرفت به لحاظ وزن ۱.۵۷ درصد و از حیث ارزش ۶.۲۱ درصد کاهش داشته است.

🔸این گزارش در خصوص بیشترین میزان کالاهای اساسی وارداتی به کشور در ۴ ماهه سال جاری به لحاظ ارزش نیز می‌افزاید: در این مدت ذرت با یک میلیارد و ۲۹۷ میلیون دلار، روغن‌های خوراکی نیمه جامد، مایع و خام با یک میلیارد و ۲۲ میلیون دلار، انواع دانه‌های روغنی با ۷۰۷ میلیون دلار، برنج ۶۰۱ میلیون دلار و گندم با ۵۲۵ میلیون دلار، ۵ قلم اول واردات را در بین ۱۴ قلم کالاهای اساسی وارداتی به خود اختصاص دادند.

🔹براساس این گزارش، پس از ۵ قلم اول کالاهای اساسی وارداتی؛ جو، شکر خام، چای خشک، حبوبات، گوشت قرمز سرد سنگین، کنجاله سویا، گوشت قرمز سبک گرم، گوشت مرغ و تخم مرغ به ترتیب بیشترین میزان را به لحاظ ارزش دارا بودند.

🔸این گزارش در خصوص بیشترین میزان افزایش از حیث ارزش بین ۱۴ قلم کالاهای اساسی در ۴ ماهه سال جاری می‌افزاید: در این مدت بیشترین افزایش در بین کالاهای اساسی وارداتی به گوشت قرمز سبک گرم و جو اختصاص داشت که به ترتیب ۴۱۱ و ۱۱۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی