افزایش ۳۵۰ درصدی قیمت گوشت در دولت گذشته و کاهش اجباری مصرف مردم






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=7525

افزایش ۳۵۰ درصدی قیمت گوشت در دولت گذشته و کاهش اجباری مصرف مردم

آمارها نشان می‌دهد ایرانی‌ها در یک سال گذشته به‌ طور میانگین ماهانه ۵۰ هزار تن گوشت قرمز مصرف کرده‌اند که این آمار برایندی از وضع عرضه ماهانه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های کشور است به این ترتیب سرانه مصرف ماهانه گوشت قرمز برای هر ایرانی ۶۰۰ گرم برآورد شده است.

وضعیت فعلی نشان می‌دهد که از یک سو سرانه مصرف گوشت قرمز ایرانیان از دهه ۹۰ تاکنون نصف شده و از سوی دیگر کشتار دام مولد در حال افزایش است.
در دولت گذشته قیمت گوشت قرمز از حدود ۳۰هزار تومان به ۱۳۸ هزار تومان افزایش یافت که حدود ۳۵۰ درصد گرانی را نشان می‌دهد و اقشار کم‌درآمد به ناچار آن را از سفره خود کم کردند.

🔸 بررسی روند تغییرات ماهانه عرضه گوشت قرمز در اردیبهشت‌ماه ۶ سال اخیر نشان می‌دهد عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌ها از ۳۶.۵ هزار تن در اردیبهشت‌ماه ۹۶ به ۳۵.۵ هزار تن در اردیبهشت سال ۹۷ رسیده است، اما در اردیبهشت سال ۹۸ این میزان عرضه به کمترین حد خود یعنی ۲۵.۱ هزار تن رسید و در اردیبهشت‌ماه سال ۹۹ به ۳۰.۸ هزار تن و در اردیبهشت سال۱۴۰۰ به ۴۵.۸ هزار تن افزایش یافت.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی