افزایش ۱۴۸ درصدی خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=7082

افزایش ۱۴۸ درصدی خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان از افزایش ۱۴۸ درصدی میزان خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی خبر داد.

وحیدرضا فریدونی در رابطه با خرید تضمینی گندم در استان با بیان اینکه تا کنون بالغ بر ۳۱۲۳ میلیارد ریال به حساب گندم‌کاران واریز شده، افزود: وجه گندم‌های خریداری شده از کشاورزانی که محصول خود را تا تاریخ ۱۶ خرداد ماه به مراکز ذخیره‌سازی تحویل داده‌اند، پرداخت شده است. خرید گندم با به کارگیری تمام نیروها و توان اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی و تمهید ۷۰ مرکز خرید شامل هشت مرکز دولتی، ۶ سیلوی بخش خصوصی و مراکز مباشر تعاون روستایی از اواخر اردیبهشت ماه آغاز شده است. امیدواریم تا پایان فصل خرید با پیش‌بینی‌های صورت گرفته افزون بر ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی بیان کرد: از مجموع گندم خریداری شده توسط مراکز خرید استان بیشترین خرید مربوط به شهرستان‌های تایباد با ۲۷، تربت جام با ۲۱ و رشتخوار با ۱۱ هزار تن صورت گرفته است.
فریدونی قیمت تعیین شده برای خرید تضمینی گندم در سال جاری را ۱۰۵ هزار ریال عنوان کرد و ادامه داد: در صورت تحویل محصول به مراکز دولتی ۱۰ هزار ریال به عنوان جایزه تحویل به این قیمت افزوده می‌شود. گندم با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید از کشاورزان خریداری می‌شود و حداکثر افت مجاز مفید و غیرمفید به ترتیب ۱۲ و پنج درصد تعیین شده است.

دانه‌های شکسته و چروکیده که قابلیت آردسازی دارند، به عنوان افت مفید و کاه و کزل و خاک و خاشاک به عنوان افت غیرمفید است.
وی با تاکید بر اینکه در سال جاری مبارزه خوبی با آفات گندم به خصوص سن گندم صورت گرفته و گندم‌های خریداری شده از کیفیت مطلوبی برخوردار است، گفت: در فصل خرید تضمینی گندم‌ها تا ۲ درصد سن‌زدگی بدون کسر بها خریداری می‌شود، بین ۲ تا چهار درصد با ۳۵۰ ریال کاهش قیمت و گندم‌های بیش از چهار درصد سن‌زدگی در ازای هر درصد ۲۰۰ ریال به قیمت قبل افزوده که از مبلغ گندم کسر خواهد شد.

🔹 به گزارش روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی فریدونی با تاکید بر اینکه کشاورزان در زمان حضور در مراکز خرید تاییدیه حساب و کپی مدارک شناسایی به همراه داشته باشند، در خصوص تمهیدات لازم برای حذف دلالان از حوزه خرید گندم، گفت: مراکز خرید استان تنها گندم کشاورزانی را خریداری می‌کنند که مشخصات هویتی آن‌ها در سامانه پهنه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی هر شهرستان ثبت شده باشد.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی