خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی آغاز شد






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=6885

خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی آغاز شد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: با خرید تضمینی ۱۵ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در شهرستان های خواف و سبزوار عملیات خرید تضمینی این محصول استرتژیک استان خراسان رضوی آغاز شد.

حمیدرضا نوری با اعلام این خبر اظهار کرد: خرید تضمینی گندم از شهرستان‌های خواف و سبزوار با خرید ۱۵ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان آغاز شده است.
وی افزود: در حال حاضر مراکز خرید در این شهرستان‌ها فعالیت دارند که با گسترده شدن عملیات خرید در سایر شهرستان‌ها بیش از ۵۵ مرکز، کمیسیون و انبارهای مباشر خرید به خدمات‌رسانی به کشاورزان خواهند پرداخت.
مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی قیمت پایه خرید تضمینی گندم را در سال جاری با افزایش ۱۱۰ درصدی نسبت به قیمت خرید سال گذشته، ۱۰۵ هزار ریال عنوان کرد و افزود : این قیمت با احتساب ۴ درصد افت مفید و ۱ درصد افت غیر مفید خواهد بود.

نوری اضافه کرد: در سال جاری علاوه بر قیمت پایه خرید تضمینی گندم مبلغ ۱۰ هزار ریال به عنوان جایزه تحویل به کشاورزانی که دسترنج خود را به مراکز خرید تضمینی دولتی در سراسر استان تحویل نمایند پرداخت و به قیمت پایه افزوده خواهد شد.
وی گفت: پیش بینی می‌شود از مجموع ۲۰۴ هزار هکتار سطح زیر کشت بیش از ۲۷۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری و ذخیره سازی شود.

مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده در حوزه کنترل کیفیت گندم‌ها تصریح کرد: در سال جاری محموله‌های گندم با ۲ درصد سن زدگی ۳۵۰ ریال با کاهش قیمت و بیش از ۴ درصد سن زدگی با ۲۰۰ ریال کاهش قیمت در ازای هرکیلو گندم مواجه خواهد شد.
نوری افزود در سال جاری در راستای حمایت از تولید و دسترنج کشاورزان از الک ۲در ۲ میلیمتری در آزمایشگاه‌های مراکز خرید استفاده خواهد شد که این خود باعث کاهش میزان افت در محموله های گندم می‌شود.

وی ثبت مشخصات کشاورزان در سامانه پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی، به همراه داشتن کپی مدارک شناسایی و تاییدیه حساب بانک کشاورزی را از مهمترین الزامات روند خرید تضمینی در مراکز خرید برای کشاورزان برشمرد.
مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی در ادامه به اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مراکز خرید تضمینی اشاره کرد و گفت : ارسال دستورالعمل پروتکل های بهداشتی برای کلیه مراکز خرید ، برنامه ریزی و جلوگیری از تردد رانندگان محترم در مراکز خرید ، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ملزومات بهداشتی برای تمامی پرسنل حاضر در مراکز خرید از مهمترین تمهیدات اندیشیده شده در سال جاری خواهد بود.

🔸 وی ادامه داد: با تامین اعتبارات صورت گرفته امیدواریم پرداختی وجوه گندم خریداری شده در کوتاهترین زمان ممکن به حساب گندمکاران واریز شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی؛ گفتنی است استان در سال گذشته شاهد خرید تضمینی بیش از ۱۰۰ هزارتن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با ارزش ۵ هزار و ۷۳ میلیارد ریال بوده است .

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی