نفوذ دانش و فناوری برای تامین امنیت غذایی ضروری است






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=6657

نفوذ دانش و فناوری برای تامین امنیت غذایی ضروری است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: از مهمترین پیش‌نیازهای دستیابی به امنیت و اقتدار غذایی در منطقه، استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و مجموعه‌های فناور پایه در سیاست‌های بخش کشاورزی است.

«سیدجواد ساداتی‌نژاد» در دیدار با جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که با حضور مدیران سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع (سپند) و اتکاء برگزار شد، بر لزوم افزایش نفوذ دانش و فناوری‌های روز در بخش کشاورزی تاکید کرد.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: کشاورزی دانش‌بنیان در طول زنجیره تامین (مزرعه تا سفره) راهکار افزایش بهره‌وری، خلق ثروت، اشتغال‌زایی، ارتقای درآمد بهره‌برداران و رشد اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به استفاده از توانمندی مجموعه‌های دانش‌بنیان و فناور پایه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخش کشاورزی، گفت: وزارت دفاع دارای ظرفیت‌های مناسبی در زمینه تولید واکسن، بذر، نهال، نهاده‌های دامی، محصولات پروتئینی و شیلات است و امیدواریم همکاری دوجانبه این وزارتخانه‌ها در آینده، منشاء تحول بنیادین بخش کشاورزی باشد.

ساداتی نژاد تصریح‌کرد: در وزارت جهاد کشاورزی عرصه مناسبی برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، نخبگان، دانشگاهیان، نهادها، اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی ایجاد شده است که با مدیریتی جهادی شاهد تحولات شگرفی خواهیم بود.

رهبر معظم انقلاب امسال را به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی