کاهش کانون های بیماری های دامی در خراسان رضوی






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=6311

کاهش کانون های بیماری های دامی در خراسان رضوی

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی خراسان رضوی از کاهش کانون های بیماری های دامی در این استان در مقایسه با سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: بر اساس بررسی های به عمل آمده و نیز با توجه به سیاست گذاری سال جاری مبنی بر پیشگیری و مبارزه هدفمند با عوامل بیماری زا در جمعیت دامی استان؛ تعداد کانون بیماریها باتوجه به پوشش مناسب واکسیناسیون و مراقبتهای صورت گرفته در اکثر موارد نسیت به سال گذشته خوشبختانه کاهش یافته است.

? دکتر محمدرضا بهروزیان در این زمینه اظهار کرد: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه های این اداره کل، تعداد کانونهای بیماری آبله در سال جاری نسبت به سال قبل ۵۴ درصد کاهش داشته و این کاهش با رقم ۷۸ درصد در زمینه بیماری اکیتما نیز دیده می شود.
وی افزود: در همین زمینه، در بیماری تب برفکی گوسفندی نیز شاهد کاهش ۶۴ و در تب برفکی دام سنگین نیز شاهد کاهش ۶۸ درصدی بیماری یادشده هستیم.
بهروزیان یادآور شد تعداد دام سنگین استان ۳۵۴ هزار راس و دام سبک ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار راس می باشد که تامین سلامت و صیانت از این سرمایه ملی بر عهده دامپزشکی است.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی