خراسان رضوی رتبه برتر کشور در پلاک‌گذاری دام سبک و سنگین






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=5817

خراسان رضوی رتبه برتر کشور در پلاک‌گذاری دام سبک و سنگین

مشهد- ایرنا- مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این استان با پلاک‌گذاری و هویت‌بخشی شش میلیون و ۶۵۸ هزار و ۱۴۹ راس دام سبک و سنگین رتبه نخست کشور را در این زمینه دارد.

احمد داوطلب روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان دام هویت گذاری شده، معادل بیش از ۷۷ درصد دام موجود در استان است.
وی ادامه داد: هم اکنون جمعیت دام استان معادل هشت میلیون و ۶۰۷ هزار ۸۲۷ دام سبک و سنگین است که هشت میلیون و ۲۵۳ هزار و ۱۲۴ راس آن سبک است.
مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: همچنین ۳۵۴ هزار و ۷۰۳ راس از این شمار را دام سنگین شامل گاو و گوساله تشکیل می‌دهد.

وی افزود: با توجه به افزوده شدن سالانه ۸۰ درصد جمعیت دامی از طریق زاد و ولد و حذف درصد بسیاری از جمعیت دامی، نمی‌توان برای اجرای طرح هویت‌گذاری، پایانی متصور شد اما هر سال تلاش داریم با پلاک‌گذاری، بیشترین میزان جمعیت دامی سبک و سنگین موجود، وضعیت خوبی را در این زمینه برای استان فراهم کنیم.
داوطلب ادامه داد: طرح ملی پلاک‌گذاری دام از اسفندماه پارسال در همه استانهای کشور اجرایی شده است.

وی گفت: هدف این طرح جلوگیری از سرقت و قاچاق دام، دستیابی به آمار واقعی دامها، استقرار صحیح و کارآمدی بیشتر نظام بهداشتی دام، تسهیل در پردازش توزیع نهاده‌های دامی و کنترل بازار عرضه و تقاضای دام است.
۱۰ درصد جمعیت دامی کشور به ظرفیت ۱۵ میلیون راس متعلق به خراسان رضوی است.
سالانه ۷۶ هزار تن گوشت قرمز، ۱۵۳ هزار تن گوشت سفید و ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ در استان خراسان رضوی تولید می‌شود.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی