برآورد خرید تضمینی گندم سال زراعی جدید ۱۰ میلیون تن است






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=5174

برآورد خرید تضمینی گندم سال زراعی جدید ۱۰ میلیون تن است

برآورد خرید تضمینی گندم سال زراعی جدید ۱۰ میلیون تن است

? تهران- ایرنا- معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در ابتدای فصل کشت پیش بینی تولید دشوار است، گفت: در سال زراعی جدید براساس سطح زیرکشت، خرید تضمینی ۱۰ میلیون تن گندم در کشور برآورد می‌شود.

? به گزارش روز شنبه ایرنا، «جواد وفابخش» در حاشیه گردهمایی سراسری آغاز سال زراعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ با رویکرد ارتقای امنیت غذایی که با حضور وزیر جدید جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: اکنون دو میلیون هکتار از اراضی کشور زیر کشت گندم آبی و چهار میلیون هکتار زیرکشت گندم دیم قرار دارد. در سال‌هایی که وضعیت جوی مناسب داشته باشیم، از این سطح حداقل ۱۰ میلیون تن گندم خریداری می شود و بخشی از تولید به خودمصرفی، بذر و دیگر مصارف کشاورزان می رسد.

? معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: در برخی سال‌ها علاوه بر خشکسالی، با مشکل خروج گندم از شبکه مصرف انسانی روبرو می شویم که می تواند برآوردهایی که از قبل انجام شده را محقق نسازد.

? وی تصریح کرد: سال گذشته با خشکسالی و کاهش بارندگی ها روبرو شدیم به طوری که ۱۷ استان کشور دچار مشکلاتی در تولید شدند اما با این وجود توانستیم بذر، کود و نهاده های مورد نیاز بخش کشاورزی را از داخل همین مزارع تامین و ارقام را حفظ کنیم.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی