? عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: چرا خسارت ناشی از سیل و خشکسالی به کشاورزان پرداخت نمی‌شود؟






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=5155

? عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: چرا خسارت ناشی از سیل و خشکسالی به کشاورزان پرداخت نمی‌شود؟

علیرضا زندیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیجار با انتقاد از تأخیر و عدم پرداخت خسارت ناشی از خشکسالی به کشاورزان و دامداران و استمهال وام‌های آنان در کشور و به‌ویژه این شهرستان اظهار داشت: باید در این روزهای سخت و اوضاع نامناسب اقتصادی، خسارت در نظر گرفته شده، دست کشاورزان را بگیرد تا معیشت آنها دچار چالش نشود.

? وی با بیان اینکه شغل اصلی مردم روستاهای شهرستان بیجار کشاورزی و دامداری است، گفت: بیش از ۹۰ درصد از زمین‌ها به‌صورت زراعت دیم بوده و بیشترین خسارت و زیان را دیده‌اند و باید فورا نسبت به پرداخت تسهیلات، استمهال وام‌ها و خسارت‌های آنان از طریق بیمه‌ها پرداخت شود.

? عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی کشور و استان به‌دلیل خشکسالی‌های چند سال اخیر، به سختی قابل جبران است، تصریح کرد: متأسفانه در پی سیل ابتدای سال‌جاری حدود ۲۱میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف جاده‌ای، ابنیه و مسکن، کشاورزی (مزارع، صیفی‌جات، گندم، حبوبات، یونجه‌زار، باغات و درختان) روستاهای شهرستان بیجار وارد شده که هنوز پرداخت نشده و این تعلل و سهل‌انگاری، باعث نارضایتی کشاورزان شده است.

? وی خواستار اختصاص تسهیلات ارزان ‌قیمت برای حمایت از بخش کشاورزی کشور و استان کردستان شد و افزود: کشاورزان و دامداران به عنوان سردمداران سلامت غذایی و محصولات کشاورزی با کیفیت، باید مورد حمایت مسئولان قرار گیرند.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی