?آیا مصوبه جدید قیمت شیر خام اجرایی می شود؟






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=4751

?آیا مصوبه جدید قیمت شیر خام اجرایی می شود؟

?رئیس اتحادیه گاوداران خراسان رضوی با اشاره به اینکه «اجرایی شدن قیمت مصوب جدید شیر بسیاری از مشکلات دامداران را حل خواهد کرد» گفت: تا زمانی که دولت مصوبه قیمت جدید شیر را اجرایی نکند و صدور مجوز از سمت سازمان تعاون روستایی صورت نگیرد، این قیمت عملا بی‌فایده است و مشکلات دامداران حل نخواهد شد.
?فرشید صراف در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تصویب و ابلاغ نرخ جدید ۶۴۰۰ تومانی شیر خام و حل مشکلات دامداران، اظهار کرد: اجرایی شدن قیمت مصوب جدید شیر، بسیاری از مشکلات دامداران را حل خواهد کرد. ولی در حال حاضر شواهد حاکی از این است که به جز یک مصوبه چیزی وجود ندارد و اجرایی شدن این مصوبه بعید است.

?وی افزود: تا زمانی که این قیمت در حد همان مصوبه بماند کارخانه‌ها برای خرید شیر با این قیمت اقدامی نخواهند کرد. ستاد تنظیم بازار باید این قیمت را مصوب کند؛ چراکه محصولات لبنی نیز باید با توجه به نرخ جدید شیر افزایش قیمت داشته باشند.

?رئیس اتحادیه گاوداران خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر قابلیت اجرایی در این مصوبه وجود ندارد و عملا یک مصوبه تنها است. دولت باید خرید تضمینی شیر با این قیمت را مکلف کند و بودجه برای آن درنظر بگیرد تا خرید با این قیمت تضمینی توسط سازمان تعاون روستایی انجام شود.

?صراف خاطرنشان کرد: تا زمانی که دولت مصوبه قیمت جدید شیر را اجرایی نکند و صدور مجوز از سمت سازمان تعاون روستایی صورت نگیرد، این قیمت عملا بی‌فایده است و مشکلات دامداران حل نخواهد شد. جهاد کشاورزی در این زمینه اقدام خود را انجام داده است و از این پس وظیفه بر دوش وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار است تا این مصوبه به سرانجام برسد و قابلیت اجرا پیدا کند.   

?وی با بیان اینکه «۶۰ درصد قیمت محصولات لبنی متاثر از شیرخام است» افزود: صدور این مصوبه و افزایش قیمت شیر برای مصرف‌کننده اتفاقی ناگوار است و این امری طبیعی است. ولی مردم باید این را درک کنند که اگر تولید کننده، تولید نکند و این تولید اقتصادی نباشد، ورشکست خواهد شد و در نهایت شیر و گوشت را باید از کشورهای دیگر برای مصرف‌کننده وارد کنند.

?رئیس اتحادیه گاوداران خراسان رضوی ضمن امیدواری به اینکه دولت این مصوبه را تا پایان هفته اجرایی کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت در اواخر فعالیت و کار خود است، اجرایی شدن این مصوبه ممکن است صورت نگیرد و اگر در تصویب و اجرای این مصوبه سرعت عمل وجود نداشته باشد و به دولت بعدی منتقل شود، اجرای این مصوبه بسیار زمان‌بر خواهد بود.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی