پدافند غیر عامل چین در صنعت خوراک






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=4418

پدافند غیر عامل چین در صنعت خوراک

وزارت کشاورزی و امور روستایی چین دستورالعمل های جدیدی را جهت توصیه به کاهش مصرف ذرت و سویا در خوراک خوک و طیور صادر کرده است که می تواند جریان صادرات غلات به چین را تغییر شکل دهد.

وزارت کشاورزی و امور روستایی چین دستورالعمل های جدیدی را جهت توصیه به کاهش مصرف ذرت و سویا در خوراک خوک و طیور صادر کرده است که می تواند جریان صادرات غلات به چین را تغییر شکل دهد.
به گزارش بخش بین الملل پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی و صنایع غذایی ایران (اگنا) به نقل از رویترز؛ وزارت کشاورزی و امور روستایی چین اعلام داشت که این دستورالعمل های جدید در جهت بهبود استفاده از مواد اولیه موجود و تولید فرمولی متناسب با شرایط داخلی این کشور است.
تولیدکنندگان خوراک دام در چین پس از تولید کم ذرت در این کشور و ذخیره سازی ذخایر استراتژیک دولتی، که باعث افزایش قیمت ذرت به بالاترین حد خود شده است، به گزینه های ارزان تری مانند گندم روی آورده اند. افزایش استفاده از گندم همچنین تقاضای سویا را کاهش داده است. پروتئین گندم بیشتر از ذرت است اما محدودیت هایی هم دارد.
این وزارتخانه سایر گزینه های ارزان تر از ذرت را مانند برنج، کاساوا، سبوس برنج، جو و سورگوم، و گزینه های جایگزین کنجاله سویا مانند کنجاله کلزا، کنجاله پنبه دانه، کنجاله بادام زمینی، آفتابگردان، دانه های خشک تقطیر شده، کنجاله نخل، آرد کتان، کنجد و ذرت فرآوری شده را بعنوان جایگزین پیشنهاد داده است .
لی هونگچائو ، تحلیلگر ارشد وب سایت تجارتMyagric.com ، گفت که این دستورالعمل های جدید فقط بر روی تولیدکنندگانی تأثیر می گذارد که روند جایگزینی ذرت را دنبال نکرده اند.
یک تاجر غلات، که به دلیل عدم داشتن مجوز مصاحبه با رسانه ها، از ذکر نام خود خودداری کرد، عنوان داشت بسیاری از مشتریانش که تولیدکننده خوراک هستند همچنان از ذرت استفاده می کنند و استفاده از این محصول را به طور کامل قطع نکرده اند.
وزارت کشاورزی چین همچنین فرمول های خوراک ویژه هر منطقه را ارائه نموده است، برای شمال شرقی چین، این وزارتخانه پیشنهاد کرد ذرت با استفاده از برنج و سبوس برنج حداقل ۱۵٪ در جیره غذایی خوک کاهش یابد. برای جنوب چین، این وزارتخانه پیشنهاد داد که کنجاله سبوس برنج و جو جایگزین ذرت در خوراک خوک شود. در مناطق دیگر، وزارتخانه پیشنهاد کرد که سویا را کاملاً حذف کرده و با وعده های غذایی دیگر جایگزین کنید.
چین بزرگترین خریدار ذرت و سویا در جهان است.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی