مرغ داران طیور خود را بیمه نکنند، سوختشان قطع می‌شود






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=4109

مرغ داران طیور خود را بیمه نکنند، سوختشان قطع می‌شود

به گزارش فاخته به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر علی صفر ماکنعلی رئیس سازمان دامپزشکی در پاسخ به علت حذف سهمیه سوخت دامداران و مرغداران گفت: در سال جهش تولید نیاز به یک انضباط در تولید داریم. بی نظمی در تولید باعث می‌شود که با مشکل مواجه شویم. بحث بیمه در فرآیند تولید تخم مرغ و گوشت مرغ از سال ۱۳۹۵ اجباری شده و تمامی تولیدکنندگان مکلف هستند طیور خود را بیمه کنند.

وی افزود: نبود بیمه در مزارع تولید مرغ تخم گذار و گوشتی باعث می‌شود که در صورت مواجه با بیماری به موقع گزارش ندهند و باعث طغیان‌های ویروسی در منطقه می‌شوند. در صورتی که واحد‌های طیوری طبق فرآیند‌های قانونی عمل نکنند و اقدام به بیمه کردن واحد‌های خود نکنند، سوخت و نهاده آن‌ها قطع خواهد شد.
رئیس سازمان دامپزشکی در پاسخ به زمان اجرایی شدن این دستور اعلام کرد: از تاریخ دوم بهمن امسال این دستور ابلاغ شده است.

ماکنعلی در خصوص شناسایی مرغداری‌های بدون بیمه تشریح کرد: در حال حاضر ۲۰۶ میلیون قطعه جوجه گوشتی، شصت میلیون و هشتصد و ده هزار مرغ تخم گذار شناسایی شده است و فهرست واحد‌های بیمه شده در اختیار صندوق بیمه کشاورزی است و تعداد محدودی از مرغداری‌ها هستند که بیمه نشده اند که در مواجه با بیماری پنهانکاری می‌کنند. با توجه به اینکه با موج گسترده ویروس انفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کل دنیا مواجه هستیم، برای صیانت از بهداشت طیور و بهداشت انسانی تمامی واحد‌هایی که قواعد را نادیده بگیرند، به قطع نهاده و سوخت آن‌ها اقدام خواهیم کرد.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی