سود واردات نهاده‌های دامی در جیب دلالان






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=3973

سود واردات نهاده‌های دامی در جیب دلالان

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور گفت: نهاده‌های دامی هم موضوعی است که منتش بر سر دامداران و سودش در جیب افراد سودجو است. نهاده‌های دامی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شوند تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد به دامداران و دام پروران اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار حوزه کشاورزی و امور دام گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، سعید سلطانی سروستانی مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور در برنامه سلام صبح بخیر رادیو ایران درباره کاهش نرخ گوشت اظهار کرد: شرکت پشتیبانی اموردام هر یک کیلو گوشت بسته بندی شده را ۸۲ هزار و ۵۰۰تومان خریداری می‌کند که اگر هزینه های بسته بندی را از آن تفریق کنیم، پولی که به دامداران می‌رسد ۷۸ هزار تومان است.

وی افزود: نهاده‌های دامی هم موضوعی است که منتش بر سر دامداران و سودش در جیب افراد سودجو است. از این نهاده‌های دامی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد به دامداران و دام پروران داده می‌شود.

به گفته سروستانی قیمت گوشت در بازار به دامداران ربطی ندارد و همیشه اختلاف ۵۵ درصد بین دامدار و مصرف کننده در بازار وجود دارد و این فاصله قیمت به دلیل وجود بازارگردان های گوشت است. این افراد دام را به قیمت پایین از دامداران می‌خرند و دلالی می‌کنند.

وی تصریح کرد: در اساسنامه ما بازار رسانی محصولات دامی به عهده اتحادیه ها و تعاونی هاست اما انجمن‌ها و ارگان‌هایی با افراد با نفوذی وارد کار شدند که واسطه گری در این عرصه را بیشتر می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور  گفت: اگر صفر تا صد تولید تا عرضه گوشت را به اتحادیه‌ها بسپارند، می‌توان امیدوار بود که افزایش قیمت اتفاق نیفتد. پیش از این هم اتحادیه‌ها توانسته بودند در ۲ سال، قیمت شیر را ثابت نگه دارند. باید موانع برطرف شود و اگر از اتحادیه حمایت نشود، نمی‌تواند ایده خود را برای تنظیم بازار گوشت عملی کند.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی