افزایش تولید دام باعث رشد ۵۵ درصدی عرضه در کشتارگاه‌ها شد






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=3299

افزایش تولید دام باعث رشد ۵۵ درصدی عرضه در کشتارگاه‌ها شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، براساس نتایج آمارگیری مرکز آمار ایران، کشتاردام کشتارگاه‌های رسمی در مهر ١٣٩٩ به نسبت ماه مشابه سال ١٣٩٨، نشان‌دهنده افزایش ٥٥ درصدی مقدار تولید گوشت قرمز است.

مقدار تولید گوشت در مهر ١٣٩٩ نسبت به ماه مشابه سال ١٣٩٨ برای گوسفند و بره ٥٣ درصد، برای بز و بزغاله ٣٨ درصد، برای گاو و گوساله ٦١ درصد، برای گاومیش و بچه‌گاومیش ١٣٠ درصد افزایش داشته است.اما سئوال این است که چطور قیمت ها در بازار به جای کاهش افزایش یافته و مردم چگونه با این درآمد پایین و قیمتهای بالا این میزان گوشت بیشتری خرید کرده اند.؟

منصور پوریان، رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور گفت: دلیل افزایش کشتار در مهر ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته را افزایش بیش از ا ندازه تولید دام در کشور عنوان کرد و گفت: ۷۰ میلیون راس دام سبک با زایش بالا در کشور وجود دارد که نسبت به سالهای گذشته رشد زیادی داشته است، همچنین ۳۳۵ هزار دام سنگین وجود دارد که تا پایان سال به دلیل وزن بیشتر حتما باید به چرخه مصرف وارد شود.

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور می گوید: افزایش قیمت گوشت در سالهای گذشته عاملی بوده تا بسیاری به حوزه تولید دام وارد شوند و به این دلیل میزان تولید بسیار رشد داشته و جمعیت دام پرواری ۵۰ درصد رشد داشته است و به همین دلیل آمار افزایش عرضه در کشتارگاه‌ها هم کاملا صحت دارد.رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور در پاسخ به اینکه با وجود این همه عرضه گوشت چرا قیمت‌ها پایین نیامده است، افزود: قیمت‌ها نسبت به قبل تا حدود ۳۰ هزار تومان در هر کیلو کاهش داشته است. قیمت دام زنده سبک و سنگین هم تا ۱۵ هزار تومان کاهش داشته است.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی