بازاری که دستور دولتی را بر نمی‌تابد/مرغ کیلویی ۲۵ هزار تو مان






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=3242

بازاری که دستور دولتی را بر نمی‌تابد/مرغ کیلویی ۲۵ هزار تو مان

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قیمت مرغ در بازار تهران به کیلویی ۲۵ هزار تومان رسیده و هیچ فروشنده‌ای قیمت مصوب دولتی را رعایت نمی‌کند و در سایه بی نظارتی ۵ کیلوگرم بیش از قیمت مصوب می‌فروشند.

این در حالی است که حدود سه هفته پیش کارگروه تنظیم بازار نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ زنده را ۱۴۴۰۰ تومان و حداکثر قیمت مرغ گرم برای مصرف کننده را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین و اعلام کرد که هر رقمی بالاتر از این گران‌فروشی محسوب شده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

عدم تبعیت بازار از نرخهای مصوب دولتی تنها محدود به بازار مرغ نیست در سا یر بازارها مانند گوشت و تخم مرغ و میوه هم اوضاع چنین است، به عنوان مثال زمانی که قیمت گوشت از سوی ستاد تنظیم بازار حدا اکثر ۱۴۰ هزار تومان تعیین شده بود، به قیمت ۱۶۵ هزار تومان به فروش می‌رفت.

در مورد میوه هم که مغازه داران سطح شهر تنها مجازند ۳۰ درصد به نرخ فاکتور اضافه کنند، بیش از ۱۰۰ درصد گرانتر می‌فروشند و کسی هم نظارتی بر آنها ندارد.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی