آغاز طرح ایمن سازی دام های سبک شهرستان تربت حیدریه علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=2742

آغاز طرح ایمن سازی دام های سبک شهرستان تربت حیدریه علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک

به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی تربت حیدریه واکسیناسیون رایگان جهت ایمن سازی جمعیت گوسفند و بز شهرستان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک آغاز شد.

رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه گفت: دام سبک(گوسفند و بز) و فرآورده های جنبی آن بخش عظیمی از اقتصاد کشور و دامداران را تشکیل می دهد و حفاظت از این جمعیت دامی می تواند در جهت ارتقاء بهداشت دام و اقتصاد دامی موثر باشد که جهت حفظ و صیانت از این جمعیت دامی برنامه مراقبت و واکسیناسیون بیماری های واگیر و مشترک بین انسان و دام در دستور کار این شبکه می باشد.

دکتر غلامزاده افزود : در همین راستا بر اساس دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور برنامه واکسیناسیون رایگان جمعیت گوسفند و بز شهرستان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک از تاریخ ۸/۵/۱۳۹۷ با استفاده از توان بخش دولتی و خصوصی به مدت ۴۵ روز همزمان با سایر شهرستان های استان انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری حاد ویروسی با واگیری  و تلفات بالا می باشد که خسارات اقتصادی قابل ملاحظه در گوسفند و بز و حیات وحش ایجاد می کند.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی