رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی: هیئت مدیره و مدیر عامل شرکتهای سهامی زراعی و تعاونیهای تولید روستایی باید از افراد باهوش ، دانا و توانا انتخاب شوند






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=2487

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی: هیئت مدیره و مدیر عامل شرکتهای سهامی زراعی و تعاونیهای تولید روستایی باید از افراد باهوش ، دانا و توانا انتخاب شوند

در این جلسه  رئیس سازمان جهاد کشاورزی  خراسان رضوی طی سخنانی اظهار داشت: شرکتهای سهامی زراعی و تعاونیهای تولید روستایی متحول نمی شود مگر اینکه انسانهای توسعه یافته داشته باشد تا سطح این شرکتها ارتقاء یابد.
مجتبی مزروعی افزود:  هیئت مدیره و مدیر عامل باید از افراد باهوش ، دانا و توانا انتخاب شوند و شما با جرات و اقتدار به این موضوع بپردازیدتا این شرکتها را از حالت خمودی ، موروثی و انفعال در بیایند.
وی ادامه داد: مجموعه سازمان تعاون روستایی بعنوان یکی از مهمترین ارکان  بخش کشاورزی باید ار تباط و هماهنگی نزدیکی  با مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داشته باشد که حتما باید این روابط حسنه با مدیر شهرستان هم برقرار شود.
وی بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه های سازمان در سال ۹۶ تمرکز بر بهره وری از آب  و توسعه طرحهای آبیاری است و روسای ادارات تعاون روستایی شهرستانها باید در حوزه تعاونیهای تولید تمرکز ویژه ای ،بر”طرح تجمیع”  داشته باشند که ۸۵ درصد اعتبارات آن بلاعوض است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی  خراسان رضوی  به رشد  قابل توجه اعتبارات آبیاری در چند ساله اخیر اشاره کرد و گفت: این اعتبار  در سال(۹۴) سی میلیار د تومان، در سال( ۹۵)۱۸۰ میلیارد تومان و در سال( ۹۶)
۲۵۴ میلیارد تومان بوده که در سال (۹۵) ۵۰ میلیارد تومان به بحث انتقال آب اختصاص داد ه شده  و در سال ۹۶ نیزهمین  کار را دنبال خواهیم کرد، یعنی ظرف دوسال ۴ هزار کیلو متر انتقال آب بالوله انجام می شود.
مجتبی مزروعی تصریح کرد: برای توسعه گلخانه ها ،مجتمع های گلخانه ای ، مجتمع های دامپروری امسال ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات یارانه دار داریم که اینها علاوه بر تسهیلاتی است که از محل اشتغال پایدار روستایی در صدد جذب آن هستیم که سود آن ۶ تا ۷ درصد است.
وی تاکید کرد:  در بحث توسعه پایدار روستایی هنر مدیر جذب سرمایه است و شما در محدوده تعاونیهای تولید  موظف و مکلف هستید که در حوزه صنایع، تولیدی و بازرگانی، از ظرفیت شرکتها استفاده کنید.
سرپرست  دفتر نظامهای بهره برداری کشور نیز در این جلسه بیان کرد: تاکنون ۱۶۵ جلسه شورای استانی امور شرکتهای سهامی زراعی و تعاونیهای تولید روستایی در سطح کشور برگزار شده که خراسان رضوی بالاترین تعداد نشست شورا را داشته و این از درایت و حسن تدبیر آقای مهندس مزروعی رئیس سازمان برای رسیدگی به  امور این شرکتهاست.
حسین مهدی دوست افزود: شورای ا مور شرکتهای سهامی زراعی طبق قانون ، ترسیم خطوط کلی و برنامه،  تنظیم مناسبات ، تخصیص اعتبارات و نظارت برامور شرکتهای سهامی زراعی و تعاونی تولید را با هماهنگی نظامهای بهره برداری  دنبال می کند.
وی ادامه داد: قوانین نظامهای بهره برداری تنها قوانینی که بطور موضوعی برای تشکل خاص وجود دارد است بطوریکه که برای شرکتهای سهامی زراعی یک قانون و برای شرکتهای تعاونی تولید قانون مختص به خودش را داریم و این   نشان می دهد قانون گزار اهمیت و جایگاه ویژه ای  برای   این دوتشکل که بستر توسعه فعالیتهای بخش کشاورزی و تحت عنوان یک نظام بهره برداری محسوب می شوند ، قائل شده است.
سرپرست  دفتر نظامهای بهره برداری کشور تاکید کرد : راهی بجز این نیست که ما در بخش کشاورزی از سازو کار نظامهای بهره برداری  که در کشور ما بصورت تعاونیهای تولید، شرکتهای سهامی زراعی و کشت و صنعت شناخته می شوند، استفاده کنیم .
حسین مهدی دوست خاطر نشان کرد: نظام بهره برداری تمامی مباحث توسعه کشاورزی از قبیل آب ، خاک ،الگوی کشت ، کشاورزی حفاظتی ، مکانیزاسیون ، سیستمهای آبیاری و … را  در بر می گیرد به  عبارت دیگر این، حوزه  نظام بهره برداری   مبحث توسعه روستایی و توسعه پایدار را بایک نگاه کلی می بیند که جمع این اتفاقات باید در این حوزه اتفاق بیفتد.
سرپرست  دفتر نظامهای بهره برداری کشور از تخصیص ۲٫۴ میلیارد تومان  اعتبار برای طر ح تجهیز تعاونیهای تولید در قالب اوراق قرضه خبر داد.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی