کشاورزی حفاظتی امسال در ۱.۷ میلیون هکتار زمین اجرا می‌شود






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=2432

کشاورزی حفاظتی امسال در ۱.۷ میلیون هکتار زمین اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، فرزاد زلقی گفت: از ۱.۷ میلیون هکتار از اراضی برنامه ریزی شده، در ۹۰ درصد آن با استفاده از ماشین های کم خاک ورزی و در ۱۰ درصد دیگر با رعایت کلیه اصول عملیات کشاورزی حفاظتی انجام خواهد شد.

وی با بیان این که کشاورزی حفاظتی از اولویت های برنامه ششم توسعه است، اظهار داشت: در راستای افزایش حاصلخیزی خاک، دولت مکلف شده سالی ۵۰۰ هزار هکتار کشاورزی حفاظتی انجام دهد.

زلقی تصریح کرد: در حال حاضر از ۱.۶ میلیون هکتار کشاورزی حفاظتی و کم خاک ورزی و بی خاک ورزی که در کشور اجرا شده ۶۰ درصد آن در اراضی دیم و ۴۰ درصد در اراضی آبی بوده است.

مسئول کشاورزی حفاظتی معاونت امور زراعت افزود: اراضی دیم شامل غلات و حبوبات و اراضی آبی شامل ۷۵ درصد گندم، ۵ درصد دانه های روغنی، و ۵ درصد گیاهان صنعتی می باشد.

وی کاهش هزینه های تولید به طور میانگین ۴۰۰ هزار تومان در هکتار و کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب را از مزایای کشاورزی حفاظتی عنوان کرد.

زلقی اذعان داشت: ما برای لایحه بودجه ۹۷ به منظور اجرای طرح کشاورزی حفاظتی ۱۸۰ میلیارد تومان به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد داده ایم و نظر این سازمان بیشتر بر تسهیلات ارزان قیمت برای تامین تجهیزات کشاورزی حفاظتی است.

 

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی