رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی: باید تلاش شود در یکی دوسال آینده کشت مکانیزه به ۷۰ تا ۸۰ درصد برسد






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=2394

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی: باید تلاش شود در یکی دوسال آینده کشت مکانیزه به ۷۰ تا ۸۰ درصد برسد

در این جلسه ابتدا مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان طی سخنانی اظهار داشت: این سازمان علاوه بر اینکه در بحث مدیریتی جزو دستگاههای برتر شمرده شده در موضوع اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر نیز رتبه بر تر  را کسب نموده است .
 حجت الاسلام و االمسلمین احمدی پناه افزود: نگاه به داشته ها یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی است که به ظرفیتهای گسترده علمی و انسانی کشور تکیه دارد.
وی ادامه داد:اگر ما بعنوان مسئولین نظام به ظرفیتهای خودمان را  در نظر بگیریم و از آنها خوب استفاده کنیم قطعا موفقیتها بیشتر خواهد بود.
دراین جلسه معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی طی سخنانی اظهار داشت:
سال گذشته حدود ۴۹۱ هزار تن گندم  از کشاورزن خریداری گردید و باوجود تمام ناملایمات ومسائل سرمازدگی و خشکسالی تولید خوبی داشتیم.
نجفقلی صالحی افزود:میزان کشت گندم امسال ۱۵۱ هزارهکتار است و طبق برنامه باید سطح زیر کشت کم شده و از طریق ارتقاء بهره وری ، میزان عملکرد افزایش یابد.
وی گفت: با توجه به اینکه درهرهکتارکشت مکانیزه   ۱۰۰ کیلو بذر صرفه جویی  می شود ، با ۱۰۰ هکتار کشت مکانیزه  ، می توانیم  حدود ۱۰ تن در مصرف بذر  صرفه جویی  کنیم که در سال اول پول” بذر کار” برمی گردد.
وی میزان کشت کلزا در سال جاری را ۶ هزار هکتار ومیزان کشت چغندر پاییزه را ۸۵۰ هکتار بیان کرد. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این جلسه بیان کرد:  با همه تلاشی که انجام شده ۵۰ درصد مزارع زیر کشت مکانیزه و بقیه زیر کشت سنتی است و باید تلاش شود این عدد در یکی دوسال آینده به ۷۰ تا ۸۰ درصد برسد.
مجتبی مزروعی افزود: در بحث تامین اعتبارات ملی و تامین اعتبارات استانی برنامه ششم تغییرات خوبی ایجاد شده است بطوریکه فقط   اعتبارات  فصل کشاورزی و منابع طبیعی از حدود ۴ درصد به ۱۱ درصد رسیده است.
وی ادامه داد: در فصل آب، اعتبارات بخش قنوات بیش از ۴ برابر شده است وبر خلاف سابق ، سازمان جهاد کشاورزی  نسبت به شرکت آب و فاضلاب بخش قابل توجهی از اعتبارات  را به خود اختصاص داده است،در اعتبارات استانی نیز این قضیه صادق است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در اعتبارات آب و خاک نیز جهشی ایجاد شده است که باید قدر ان را بدانیم و لازم است ۲۰ تا ۲۵ در صد وقتمان را به بحث این اعتبارات اختصاص دهیم.
این مقام مسئول در خصوص اهمیت بیمه بیان کرد: امسال باید درکشت پاییزه ، سطح بیمه ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کند و بیمه در بخش کشاورزی همانند بیمه خودرو و بیمه تامین اجتماعی ، باید به عنوان یک باور تلقی شود  .
مجتبی مزروعی خاطر نشان کرد:  راهی که خراسان رضوی در بخش بیمه کشاورزی انتخاب کرده اینست در یک بازه ۵ ساله باید تمام  سطح کشت استان زیر پوشش بیمه قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروز بحث بازار و صنایع تبدیلی و ظیفه ماست و نمی توان گفت که کشمش تولید می کنیم ولی صنایع تبدیلی آن را نداریم .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید نمود: کار عملیاتی توسعه بازرگانی مربوط به سازمان تعاون روستایی و تشکلها و تعاونیهای تحت پوشش آن است و بخصوص  در بحث بازرگانی و صنایع باید از انسانهای با هوش استفاده شود.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی