ایجاد ۱۰۰ صندوق خرد محلی در خراسان رضوی






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=2391

ایجاد ۱۰۰ صندوق خرد محلی در خراسان رضوی

علی آبیلی، مدیر صندوق کارآفرینی امید  خراسان رضوی در این کارگاه اظهار داشت:
صندوق کارآفرینی امید  پشتیبانی از افراد کار آفرین و خلاق بخصوص در حوزه روستایی را برعهده دارد که دراین عرصه اقدامات زیادی طی سالیان گذشته در بخشهای اقتصادی  و حوزه اشتغال در روستا ، انجام داده است.
 علی آبیلی افزود:  در سال گذشته در خراسان رضوی ۵۵ درصد اعتبارات ابلاغی به بخش روستایی تخصیص و هدایت یافته است.
وی بیان کرد: یکی از حرکتهای صورت گرفته صندوق کارآفرینی امید  ، در بخش روستایی ، ایجاد صندوقهای خردمحلی است  که امیدواریم  از طریق گره زدن سرمایه های سرگردان روستایی با منابع صندوق ،شاهد رشد وبالندگی زنان روستایی باشیم .
مدیر صندوق کارآفرینی امید  خراسان رضوی از ایجاد ۱۰۰ صنوق خرد محلی در استان تا پایان سال ۹۶ خبر داد.
مدیر ترویج کشاورزی  خراسان رضوی هم در این همایش گفت : روستاها کانون اصلی وهمیشگی تولید بوده اند و اگر روستاها دارای آب ، برق و امکانات باشد ولی تولید در آن اتفاق نیفتد ، خالی از سکنه خواهند شد.
محمد رضا قدسی بیان کرد: در اکثر نقاط دنیا ۴۰ درصد تولید ناخالص ملی مربوط به زنان است و لی کشور ما با این مبحث فاصله زیادی دارد. که امید است بتوانیم با اقدامات صورت گرفته به پایداری تولید در روستاها دست یابیم
وی ادامه داد: امیدواریم  که با ایجاد صندوقهای خرد محلی موضوع کشاورزی خانوادگی که مد نظر سیاستگذاران کشور است، تحقق یابد.
مشاور صندوق کارآفرینی  امید نیز در این همایش اظهار داشت: درسالهای ۹۵ و ۹۶ تعداد ۶۰۰ صنوق خرد محلی ایجاد شده که با پرداخت ۹ میلیارد تومان به این صندوقها، منابع ملی آسان و سریع در اختیار زنان روستایی قرار داده شده است.
ناهید کشاوزافزود: ما در صدد ایجاد یک شبکه ارتباطی هستیم که از طریق آن  محصولات تولیدی روستائیان به بازار های منطقه ای ، ملی و بین المللی معرفی گردد.
وی خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم  با برگزاری دوره های تخصصی تر مثل بسته بندی در جهت ارتقاء کسب و کارهای خرد با رویکرد بازار محور گام برداریم .
خانم مافی مدیر پروژه صندوق های خرد محلی کشور در این همایش از برگزاری دو کارگاه دیگر با همین موضوع تاپایان سال جاری خبرداد .  
خانم مافی گفت: تعداد صندوقهای خرد تشکیل شده از سال ۷۸ تا سال ۹۳ حدود ۸۵۰ صندوق بوده  است .
وی ادامه داد: در سال ۹۴- ۹۵   میزان تسهیلات و هزینه پروژه ها بالغ بر ۱۲ میلیلرد تومان بوده که  در سال ۹۶-۹۷ به ۳۲ میلیارد  تومان خواهد رسید.
مدیر پروژه صندوق های خرد محلی کشور خاطر نشان کرد : در خصوص تشکیل صندوقها و   پرداخت منابع مالی ، چرخه کاملی جهت پرداخت وام مورد نیاز برای مسائل بازار و برند سازی نیز در نظر گرفته شده است.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی