صادرات ۴۰۴ هزار تن محصولات لبنی طی ۴ ماه نخست امسال






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=2313

صادرات ۴۰۴ هزار تن محصولات لبنی طی ۴ ماه نخست امسال

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن رکنی روز شنبه در آئین آغاز به کار شرکت قارچ کشت اورامان سبز سروآباد کردستان افزود: این میزان صادرات در حالی است که در ۲ دهه گذشته صدها هزار تن مواد لبنی وارد کشور می شد.
وی با بیان اینکه وزارت جهادکشاورزی با همکاری سایر نهادهای ذیربط در حوزه صادرات و تولید به دنبال مخاطب صادراتی است ادامه داد: اکنون با سیاست ها و تدابیر اتخاذ شده، واردات کالا به کشور به سمت کاهش و صادرات رو به افزایش است.
معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: با وجود برخی مشکلات و محدودیت ها، در سال های اخیر تولیدات کشاورزی از ۹۵ میلیون تن به ۱۲۰ میلیون تن رسیده است.
رکنی اظهار کرد: تراز تجاری کشاورزی کشور سال جاری با تلاش های انجام یافته از منفی ۸٫۱ به منفی ۳٫۱ درصد رسیده که نشان می دهد این تراز پنج میلیارد دلار بهبود یافته است.
وی ادامه داد: ۱۰ درصد تولیدات تخم مرغ به خارج از کشور صادر می شود.
وی افزود: تلاش خود را برای ایجاد ارزش افزوده و کمک به طرح هایی همچون طرح شرکت زرین ماهی کردستان به کار می گیریم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین امروز از گاوداری ۵۰۰ راسی در دست ساخت روستای ریخلان در شهرستان مریوان بازدید کرد.
با تکمیل و بهره برداری از این طرح، برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد و سالانه پنج هزار و ۶۰۰ تن شیر خام و ۵۵ تن گوشت قرمز تولید خواهد شد.
واحد پرورش قارچ دکمه‌ای با تولید سالانه هزار و ۲۰۰ تن در روستای قلعه جی سروآباد با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی در امور تولیدات دامی، استاندار کردستان و سایر مسئولان استانی افتتاح شد.
این واحد با سطح زیرکشت ۱۱ هزار و ۷۰۰ مترمربع در هر دوره با ۲۰ سالن و تولید یک هزار و ۲۰۰ تن قارچ دکمه‌ای در سال برای ۱۲۰ نفر شغل ایجاد کرده است.
محل تامین تسهیلات طرح از اعتبارات توسعه بخش کشاورزی بوده که با عاملیت بانک سپه از سال ۹۳ شروع شد و در سال ۹۵ طرح به پایان رسید.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی