توسعه کشتارگاه های صنعتی، راهکار مقابله با بیماری های مشترک دام






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=2317

توسعه کشتارگاه های صنعتی، راهکار مقابله با بیماری های مشترک دام

دکتر مهدی خلج، ریاست سازمان دامپزشکی کشور در سفر یکروزه اش به استان یزد در مراسم افتتاح کشتارگاه صنعتی معین دام شهرستان مهریز استان یزد حضور یافت و تصریح کرد: توسعه کشتارگاه های صنعتی، راهکار مقابله با بیماری های مشترک دام و انسان است.
وی در ادامه افزود: کشتارگاه ها از یک سو به منزله ی پالایشگاه فراورده های خام دامی و از سوی دیگر به عنوان بنگاه اقتصادی عمل می کنند، بدین ترتیب نباید هیچ فراورده ی ناسالمی از کشتارگاه خارج شود و از سوی دیگر مدیریت آن باید بهداشت محور باشد.
این مقام مسئول ضمن قدردانی از تلاش های سرمایه گذار کشتارگاه معین دام شهرستان مهریز عنوان نمود: از آنجا که یکی از مهمترین راه های انتقال بیماری های مشترک انسان و دام کشتار غیر بهداشتی است بنابراین نظارت بر کشتارگاه ها و تشویق سرمایه گذاران به احداث کشتارگاه های صنعتی از اولویت های سازمان دامپزشکی کشور است.
لازم به ذکر است کشتارگاه صنعتی معین دام شهرستان مهریز با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۱۰ میلیارد ریال در بخش مرکزی شهرستان مهریز در زمینی به مساحت ۷٫۵ هکتار افتتاح شد.این کشتارگاه ظرفیت کشتار ۲۴۰۰راس دام سبک و ۲۲۰ راس دام سنگین در هر شیفت کاری را دارا        می باشد.
دکتر مهدی خلج که در مشایعت وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه به یزد سفر کرده بود علاوه بر افتتاح کشتارگاه مذکور از واحد پرورش آهو در شهرستان مهریز و سایت پرورش ماهی تیلاپیا در شهرستان بافق دیدار نمود. همچنین به منظور اطلاع از روند اجرایی احداث کشتارگاه صنعتی طیور شهرستان اشکذر از این پروژه نیز بازدید به عمل آورد.

 

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی