دکتر رکنی معاون امور تولیدات دامی کشور:






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=2187

دکتر رکنی معاون امور تولیدات دامی کشور:

نشست دوره ای معاونین بهبود تولیدات دام جهاد کشاورزی استانهای کشور با حضور آقای دکتر رکنی معاون امور تولیدات دامی کشور و مهندس مزروعی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با هدف تشریح سیاستهای کلی معاونت بهبود تولیدات دامی در سالجاری ونیز عملکرد جهادکشاورزی استانها در حوزهای زیر بخش تولیدات دامی برگزار گردید.

معاون امور تولیدات دامی کشور در این جلسه ضمن اشاره به تولید گوشت مرغ در سالجاری در حدود ۲میلیون دویست و پنجاه تن گفت :نسبت به سال گذشته حدود ۵درصد افزایش تولید داریم .
وی  ادامه داد : ظرفیتهای زیربنایی تولیدی ما به گونه ای است که میتوان افزایش تولید بیشتری هم داشته باشیم .
دکتر رکنی بااشاره به  این که ما باید به دنبال زنجیره تولید باشیم به اقدامات خوب استانها از جمله خراسان رضوی در این خصوص اشاره نمود و گفت :خراسان رضوی پتانسیل خوبی در جهت ایجاد زنجیره تولید در حوزه های دام و طیور دارد و ماباید در این مسیر حرکت نماییم .
وی همچنین به استقبال خوب وگسترده پرورش دهندگان مرغ تخم گذار از بیمه تکمیلی اشاره کرد وگفت:بیمه موجب افزایش امنیت سرمایه گذاری در این بخش شده است .
معاون وزیر جهادکشادورزی همچنین پیش بینی نمود تولید تخم مرغ  در سالجاری به حدود ۹۵۰هزارتن برسد.
دکتر رکنی همچنین با اشاره به صادرات سه ماهه تخم مرغ در سالجاری و سهم ۵۰درصدی خراسان رضوی در این خصوص گفت استان خراسانرضوی پتانسیل وظرفیتهای بالایی در تولیدات کشاورزی دارد.
مهندس مزروعی رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز در این جلسه گفت:در سنوات گذشته تلاش بر این شده است که تولید کننده  روی پای خود بایستد وانصافا هم  اقدامات خوبی توسط دولت انجام شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی افزود سال گذشته ۴۰ هزار تن شیر خریدیم و ۳۰۰۰ هزارتن صادرات  شیر خشک از استان صورت گرفته است .
وی ادامه داد تشکیل  دو واحد زنجیره تولید مرغ  از دیگر اقداماتخوب و موفق ما دراین بخش بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی  با اشاره به این که ما در سال قبل با صادرات ۴۰قلم کالا بیش از ۸۰ملیون دلار صادرات داشتیم گفت : امسال تمرکزمان  بر بحث بهره وری آب , بازرگانی محصولات کشاورزی  و نیزتولید دام سبک می باشد؛ زیرا ما یک استان تولید کننده وصادر کننده هستیم .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اضافه نمودحدود ۷۸ درصد گوشت قرمز ما  از دام سبک تامین میشود و نقش مهمی در تولید اقتصاد بخش وخانوار روستایی و اشتغال زنان روستایی وتولیدگوشت قرمز دارد.
وی افزود:امسال تسهیلات خوبی از محل ارتقاء شاخص های  توسعه فراهم شده است و بیش از ۸۵۰میلیارد تومان  تسهیلات یارانه داررا برای بخش  تدارک دیده ایم .
مهندس مزروعی در پایان سخنانش گفت :نگاه ما بر توسعه بر واحدهای صنعتی در دام سبک است والبته پشتیبانی ازواحد های کوچک روستایی را نیزدرنظرداریم .

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی