رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی:






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=2149

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

گردهمایی مسئولین ادارات تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستانهای خراسان رضوی با محوریت دام سبک با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ، جانشین معاونت تولیدات دامی و مدیر امور دام استان روز سه شنبه ۱۳ تیرماه در محل اتاق جلسات برگزار شد.

در این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی طی سخنانی اظهار د اشت: در طی دوران بعد از انقلاب ، علاوه بر مسائل کلان اقتصادی، سبک مدیریت ، روستا ها رابه سمت فقر پیش برده است.
مجتبی مزروعی افزود: به محض اینکه خیابانهای یک روستا آسفالت شد، دام را از روستا حذف کردیم، حذف دام ازهر خانه یا مزرعه با هر تعداد یعنی اینکه ۳۵ در صد درآمد آن خانوار حذف شده یا اینکه ۳۵ در صد به هزینه آن اضافه شده است.
وی ادامه داد: مهمترین وظیفه ای که مدیریت ترویج با همکاری معاونت تولیدات دامی باید در دستور کار داشته باشند  آموزش زنان روستایی در بخش دامپروری بویژه دام سبک است.
وی  با اشاره به اینکه بسیاری از واحد های کوچک دامپروری ۷۰ درصد از تغذیه را از حاشیه مزارع و باغات تامین می کنند ،خاطر نشان نمود: ایجاد تنوع در تولیدات ، نظیر پرورش کبک، شتر مرغ و بلدرچین، سلامت جامعه راتامین می کند و خود تولید کننده ها هم در جامعه از این تغذیه برخوردار می شوند .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به اینکه  ۳۶ درصد از در آمد بخش کشاورزی استان مربوط به دامپروری است ،۴/۱۳ درصد دام سبک کشور مربوط به خراسان رضوی است و این استان اولین تولید کننده گوشت قرمز است  بنابر این باید برنامه ای مدون و پروژه ای برای دام سبک در سطح شهرستانها داشته باشیم بطوریکه در تمام واحد های پروش در  روستاها نمود داشته باشد .

این مقام مسئول گفت: باید مدیریت دام سبک ( دام داشتی و پروار ) بصورت صنعتی باشد و بهترین زنجیره تولید را می توان در این بخش ایجاد نمود ضمن اینکه باید نگاهمان از واحد های کو چک روستایی برداشته نشود زیرا ۳۰ در صد از تولید شیر استان در این واحد ها تولید می شود.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی