پیش بینی خرید ۵۰۰ هزار تن گندم در خراسان رضوی






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=2098

پیش بینی خرید ۵۰۰ هزار تن گندم در خراسان رضوی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در این مصاحبه طی سخنانی  اظهار داشت: در سال جاری برداشت گندم در شهرهای جنوبی آغاز شده و تاکنون ۶۸ هزار تن گندم  توسط عاملین خرید (سازمان تعاون و شرکت غله) خریداری شده است.
محتبی مزروعی افزود: در بحث خرید جو با توجه به قیمت خوبی که جو  در بازار( بین ۹۵۰ تا۹۰۰ تومان ) داشته است ،کشاورزان عمدتا محصول جو را بین خودشان خرید و فروش می کنند.
وی ادامه داد: تا آلان حدود ۱۸ هزار تن جو تحویل مراکز سازمان تعاون روستایی شده که بخشی از آن در بورس عرضه شده است.
وی گفت: پیش بینی می شود که امسال بتوانیم بالغ بر ۵۰۰ هزار تن گندم خریداری کنیم که در این خصوص به بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان  اعتبار نیاز می باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد : علاوه بر خرید گندم و جو تاکنون  یکهزارو و ۶۰۰ تن کلزا بطور نقدی خریداری شده که مربوط به  شهرهای مرکزی و جنوبی است .
محتبی مزروعی در بخش دیکری از این مصاحبه عنوان کرد :اعتباراتی که دولت محترم در بخش آب کشاورزی اختصاص داده ، بی نظیر و قابل تشکر است .
این مقام مسئول اضافه کرد: در این راستا در سال جاری اعتبار اجرای سامانه های نوین آبیاری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان است که امید می رود با این اعتبار بیش از ۳۰ هزارهکتار از اراضی کشاورزی
زیر پوشش سامانه های آبیاری  تحت فشار قرار گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطر نشان کرد:علاوه  براین با توجه به قول رئیس جمهور محترم مبنی بر اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به” اجرای شبکه های انتقال آب و انتقال آب بالوله” امسال مبلغ ۵۰ میلیارد تومان در فاز اول به استان ابلاغ شده  و امید می رود ۲ هزار کیلومتر شبکه انتقال آب در استان اجراشود.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی