توجه دولت یازدهم






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=2041

توجه دولت یازدهم

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: اجرای طرح های انتقال آب، احیا شورای عالی حفاظت از منابع آبی، اجرای طرح خرید تضمینی گندم، توسعه صادرات محصولات کشاورزی، خرید محصولات کشاورزی و باغی، مرمت قنوات و غیر آن از جمله مهمترین توجه هات دولت به بخش کشاورزی است.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری سبزوار،احمد برادران در مراسم بهره برداری از بزرگترین مجتع دامپروری در سبزوار  تصریح کرد: در سه سال گذشته بیش از چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر طرح آبیاری کم  فشار و تحت فشار در سطح شهرستان سبزوار اجرا شد که در مقایسه با سال های گذشته کم نظیر است.
وی ادامه داد: ظرف یکسال گذشته میزان اراضی زیرکشت گلخانه از ۳۰ به ۵۰هزار متر مربع افزایش یافته است که گام بزرگی در توسعه این نوع کشت محسوب می شود.
وی اظهارکرد: امروز با تلاش دولت یازدهم ۸۵ درصد از اعتبارات اجرای طرح های انتقال آب در قالب تسهیلات توسط دولت و ۱۵ درصد توسط کشاورزان پرداخت می شود.
معاونت بهبود تولید ات دامی سازمان جهاد کشاورزِی گفت: پارسال ۱۱۰ میلیارد دلار درآمد از محل صادرات محصولات دامی و پروتئینی نصب این استان شد.
جعفر حاجی مجتهد افزود: از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تاکنون سالانه ۴۰ هزار تن تخم مرغ  و پنج هزار و ۲۰۰ تن گوشت مرغ استان به کشورهای عراق و افغانستان صادر شد.
وی ادامه داد: سالانه ۷۴ هزار تن گوشت قرمز در سطح استان خراسان رضوی تولید می شود که از این میزان ۶۰ هزار تن در استان و ۱۴ هزار تن برا مصرف به بازار تهران صادر می شود.
حاجی مجتهدی خاطرنشان کرد: به طور میانگین سالانه ۹۰۰ هزار تن شیر، ۱۵۲ هزار تن گوشت سفید و  ۱۰۰ هزار تن تخم مرغ در سطح این استان تولید می شود که زمینه مازاد تولیدات به شهرها، استان ها و کشورهای همجوار صادر می شود.
وی عنوان کرد: استان خراسان رضوی ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن گوشت مرغ و صادرات آن را دارد.
معاونت بهبود تولید ات دامی سازمان جهاد کشاورزِی خراسان رضوی افزود: هم اکنون ۱۷ مجتمع دامپروری پرواری و شیری در سطح استان خراسان رضوی فعال هستند که زمینه برای بهبود تولید گوشت قرمز و شیر با کیفیت و عرضه آن به بازار را فراهم کرده اند.
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین دلایل ایجاد این مجتمع های دامپروری افزایش حس تعاون در بین دامداران در جهت افزایش کیفیت محصولات تولید فعالان در این عرصه است.
حاجی مجتهدی با بیان اینکه  این مجتمع های دامپروری در اختیار دامداران،  فارغ التحصیلان دام پروری و دامپزشکان  قرار می گیرد، گفت: دولت زیر ساخت های لازم برای ایجاد این مجتمع ها را فراهم و تسهیلات مناسب را در اختیار متقاضیان قرار می دهد.
وی با اشاره به فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان گفت: نیازهای استان در چند روز اخیر تامین شده و مشکلی در زمینه ارزاق عمومی مردم در این ایام وجود ندارد.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی