همکاری های علمی و تحقیقاتی آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با مراکز پژوهشی و دانشگاهی کشور






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=493

همکاری های علمی و تحقیقاتی آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با مراکز پژوهشی و دانشگاهی کشور

رئیس آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، از همکاری های علمی و تحقیقاتی این آزمایشگاه با مراکز پژوهشی و دانشگاهی کشور خبر داد.

دکتر مهران قایمی بافقی ضمن تبریک هفته دولت گفت: این آزمایشگاه به عنوان یکی از بزرگترین آزمایشگاه های شمال شرق کشور به تجهیزات و دستگاه های روز مجهز است و کارشناسان به کارگیری شده از افراد مجرب و با سابقه هستند لذا یکی از آزمایشگاه های مرجع در زمینه های تشخیص بیماری های دام و طیور، آبزیان و زنبور عسل و نیز کنترل کیفی فرآورده های خام دامی محسوب می شود.
وی در ادامه ضمن اشاره به همکاری های علمی و تحقیقاتی این آزمایشگاه با مراکز پژوهشی و دانشگاهی کشور، افزود: همچنین در زمینه های مختلف به عنوان آزمایشگاه مرجع ملی و منطقه ای توسط سازمان دامپزشکی کشور معرفی شده است.
رئیس آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی تصریح کرد: در حال حاضر، در زمینه تشخیص عوامل بیماریزا برای شناسائی عامل بیماری شاربن (Bacillus Anthracis ) و هرپس ویروس اسبی تیپ های ۱ و ۴، مسمومیت دام و طیور، آزمون FPT (مرغ بدون آنتی بیوتیک) و تعیین باقی مانده های سموم و هورمون ها در موادغذائی، آزمایشگاه مرجع کشوری است و نیز در تشخیص بیماریهای ویروسی آبزیان سردآبی شامل IPN، IHN و VHS و بیماری های دام مانند تب برفکی و PPR به عنوان مرجع منطقه ای فعال می باشد.
دکتر قایمی خاطر نشان کرد:در مورد طیف وسیعی از آزمایشات ادارات کل دامپزشکی استان های مختلف کشور نیز می توان به آزمایشات تعیین عامل سقط جنین (عوامل باکتریائی، ویروسی و انگلی)، وجود باکتری سالمونلا در موادغذائی، تعیین نوع گوشت حیوان، نیوکاسل طیور و پاتولوژی اشاره کرد.
وی با بیان این مطلب که در طرح پایش ملی باقیمانده ها در عسل در پائیز ۱۳۹۴ از تمامی استان های کشور بیش از ۴۸۵۰ نمونه به این آزمایشگاه  ارجاع  گردید؛ اظهار داشت: اکثر قریب به اتفاق نمونه های ارسالی به این آزمایشگاه بجز نمونه های مرغ بدون آنتی بیوتیک و سم شناسی به صورت رایگان آزمایش می گردد. (اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی)

 

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی