هویت دار کردن دام راهی برای کنترل قاچاق؛ قیمت هر کیلو دام سبک به ۴۳ هزار تومان رسید






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=3376

هویت دار کردن دام راهی برای کنترل قاچاق؛ قیمت هر کیلو دام سبک به ۴۳ هزار تومان رسید

مدیر عامل اتحادیه دامداران گفت: نوسان نرخ ارز سبب افزایش قاچاق دام شده و هویت دار کردن دام راهی برای جلوگیری از قاچاق است.

سلطانی با اشاره به اینکه پلاک گذاری دام در جلوگیری از قاچاق تاثیر بسزایی دارد، بیان کرد: طی نامه وزیر جهاد کشاورزی، دامداران ظرف مدت زمان ۲ ماهه ملزم به هویت دار کردن دام خود هستند، در غیر این صورت نهاده به آن‌ها تخصیص داده نمی‌شود که همین امر افزایش تقاضا برای هویت دار کردن دام را به همراه داشته است.

به گفته سلطانی، با هویت دار کردن دام و مشخص بودن صاحب خرید دام به سهولت قاچاق قابل ردیابی است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: طبق قانون نظام جامع دامپروری ماده ۸، هزینه پلاک گذاری دام بر عهده دولت گذاشته است، اما در شرایط فعلی دولت به دلیل کمبود منابع آن را پرداخت نکرده است و خود دامدار عهده دار انجام این کار شده است که با اجرای این موضوع قاچاق به راحتی کنترل می‌شود.

او متوسط قیمت هر کیلو دام سبک در سطح کشور را ۴۳ هزار تومان و هر کیلو گوساله را ۳۸ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هر کیلو گوشت گوساله بدون استخوان بر مبنای نرخ گوساله زنده ۹۵ هزار تومان و شقه گوسفندی بدون دنبه ۹۵ تا ۱۰۰ هزار تومان است

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی