برگزاری کمسیون اشتغال در بخش کشاورزی و زیر بخشهای آن






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=2184

برگزاری کمسیون اشتغال در بخش کشاورزی و زیر بخشهای آن

معاون امور برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان در ان نشست با اشاره به تبصره ۱۸ قانون بودجه گفت:تمام تلاشمان این است که برای مردمی شدن اقتصاد و حداکثر سازی مشارکت اقتصادی دانش آموختگان کشاورزی ،جوانان و زنان با اولویت مناطق محروم و مرزی و روستایی ایجاد اشتغال نماییم.
محمد رضا اورانی افزود: از جمله برنامه های سازمان در این راستا اهتمام در سرمایه گذاری بخش خصوصی و تعاونیها در شهرستانها،اطلاع رسانی و شفاف سازی مشوق های مالی و استفاده از ظرفیت تسهیلگری می باشد.
وی به تشکیل تعاونیها در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در کشور قرار است ۱۹۴۷ تعاونی تشکیل گردد که سهم خراسان رضوی ۱۳۶ تعاونی می باشد.
در ادامه این نشست خانم طهماسبی نماینده دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به اهمیت در نظر گرفتن اشتغال بانوان اشاره کرد و گفت: میتوانیم تعامل گسترده ای با جهاد کشاورزی در خصوص بکار گیری بانوان در قالب طرحها و پروژه ها داشته باشیم.
مهندس هدایتی مدیر امور دام معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان به عملکرد این واحد در سال گذشته اشاره و به تشریح برنامه های ایین مجموعه در سال جاری پرداخت.وی گفت:خراسان رضوی با دارا بودن مقام اول تولید گوشت قرمز در کشور در صدد ارتقا جاییگاه دام و زاد و ولد آن در استان می باشد.وی اظهار داشت اولویت های ما ارتقا وضع موجود و اصلاح و پرورش دام بومی و استفاده از ورژن های جدید خارجی می باشد.
مدیر امور دام سازمان گفت: برنامه های ما پروژه توسعه واحد های بزرگ پروار بندی،مکانیزه کردن سیستم  تولید،پروژه آموزش بهره بردارانو تشکیل کمیته تخصصی با حضور دانشگاه و مرکز تحقیقات و اداره کل امور عشاایر و اتحادیه ها میباشد.
در ادامه این نشست مدیر صنایع کشاورزی سازمان با اشاره به رقم صدور پروانه ها در استان گفت: ۷۷۲ پروانه در شهرستانهای استان صادر گردیده است.صدور این پپروانه ها باعث اشتغال ۱۳ هزار نفر گردیده است.
اسماعیل نامنی افزود: با جذب ۲۱۷ هزار تن مواد خام در حوزه های مختلف از جمله بسته بندی خشکبار و محصولات زراعی و باغی و دامی زمینه اشتغال ۹۱۷ نفر در سال زراعی جاری فراهم آمده است.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی