مدافع انحلال پشتیبانی امور دام وشرکت بازرگانی دولتی هستم/ شب عید ایران، بازارها بهشت سوداگران است، شب عید آمریکا قیمت بوقلمون به نرخ پفک می‌رسد






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=7445

مدافع انحلال پشتیبانی امور دام وشرکت بازرگانی دولتی هستم/ شب عید ایران، بازارها بهشت سوداگران است، شب عید آمریکا قیمت بوقلمون به نرخ پفک می‌رسد

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: از امسال کشت قراردادی گندم انجام می‌شود و در این حوزه به شدت به مشارکت و حضور بخش خصوصی نیازمندیم؛ از این‌رو تمام نهاده‌ها را برای تولیدکنندگان تامین می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید جواد ساداتی‌نژاد در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اظهارات نماینده بخش خصوصی مبنی بر اینکه ارز ترجیحی و آزاد شدن آرد صنف و صنعتی بدون مشورت با بخش خصوصی و فعالان این حوزه به اجرا رسید، گفت: حتی در دولت قبل، در مجلس جلساتی که با بخش خصوصی داشتیم، فعالان این حوزه و اعضای اتحادیه و صنوف خواستار اجرای حذف ارز ترجیحی بودند و این موضوع اصلی‌ترین درخواست فعالان حوزه دام و طیور و صنایع لبنی بود.
وی ادامه داد: درخواست دیگر فعالان این حوزه مبنی بر تعیین قیمت شناور براساس ٩٠ درصد فوب جهانی باید در کمیته تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه به طور جدی مدافع انحلال شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی دولتی (جی‌تی‌سی) هستم، اظهار داشت: اولین مدافع انحلال شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی دولتی هستم و از آن استقبال می‌کنم و معتقدم می‌توان وظایف و اقدام این دو نهاد را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
به گفته ساداتی‌نژاد، از امسال کشت قراردادی گندم انجام می‌شود و در این حوزه به شدت به مشارکت و حضور بخش خصوصی نیازمندیم؛ از این‌رو تمام نهاده‌ها را برای تولیدکنندگان تامین می‌کنیم.
وی با بیان اینکه بذر مناسب و پر محصول و متناسب با اقلیم مورد نظر را برای تولیدکنندگان تامین می‌کنیم، تصریح کرد: کود و سم استاندارد را در اختیار کشاورز و تولیدکنندگان قرار می‌دهیم و تمام کشاورزها و تولیدکنندگان مشارکت‌کننده را بیمه می کنیم. همچنین آماده این هستم که بخش ذخایر را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ علاقه‌ای نداریم که شرکت بازرگانی دولتی تامین‌کننده صنف و صنعت باشد، خاطرنشان کرد: در نهایت سیاست ما حمایت از تولید گندم در کشور است و میزان تولید داخلی گندم باید افزایش پیدا کند اما اعلام کرده‌ایم که بخش خصوصی می‌تواند گندم را وارد کند.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: واردات گندم خبازی، آزاد است اما موافق واردات آرد نیستم و باید واردات آراد فقط به صورت عبور موقت باشد.
ساداتی‌نژاد با بیان اینکه حاضر هستیم که از بخش ذخایر هم خارج شویم و ذخایر هم به بخش خصوصی واگذار شود، ابراز داشت: در حال حاضر، قیمت‌ها در این حوزه تنها از سوی دولت تعیین نمی‌شود و در شورای قیمت‌گذاری سه نماینده از کشاورزان، سه نماینده بخش خصوصی و سه نماینده دولت حضور دارند و همانطور که گفتم معتقدم وظایف شرکت بازرگانی دولتی و شرکت پشتیبانی امور دام هم قابل واگذاری به بخش خصوصی است.

🔹 وی با بیان اینکه نمی‌دانم چرا در ایران برعکس تمام دنیا شب عید که باید قیمت‌ها کاهش پیدا کنند در همان یک هفته عید اقشار کم درآمد هم توان خرید داشته باشند، بازارها بهشت سوداگران می‌شود، عنوان کرد: در حالی در آمریکا در ایام عید قیمت بوقلمون به قیمت پفک می‌رسد در ایران در ماه رمضان مشکل تامین خرما داریم و شب عید باید در بازار تعزیرات راه بیندازیم.
وزیر جهاد کشاورزی از بخش خصوصی در همراهی دولت در اجرای مردمی‌سازی یارانه‌ها تشکر کرد و یادآور شد: بخش خصوصی اجازه نداد پس از اجرای مردمی‌سازی یارانه‌ها یک سی‌سی هم شیر بر روی زمین بماند و بر سر قیمت‌ها بدون جلسه حضوری و به صورت تلفنی با تولیدکنندگان به توافق رسیدیم.
ساداتی‌نژاد با تاکید بر اینکه به خرید تضمینی ادامه می‌دهیم و خرید تضمینی استمرار خواهد داشت، بیان کرد: در حال حاضر هیچ محدودیتی در صادرات مرغ و تخم مرغ نداریم و عوارض را هم حذف کرده‌ایم.
وی اضافه کرد: از این گردنه یا توافق بر سر قیمت‌ها در کنار هم عبور کردیم و قبول کنید که مسائل مهمی مانند کالای سفره مردم هیچ راهی جز قیمت‌گذاری دستوری وجود ندارد.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی