۷۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای دام و طیور پرداخت شد






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=7433

۷۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای دام و طیور پرداخت شد

تهران- ایرنا- مشاور معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مبلغ ۷۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره از ابتدای خرداد امسال تاکنون با اجرای طرح مردمی‌سازی و اصلاح یارانه‌ها در دولت سیزدهم به واحدهای دام و طیور از سوی بانک کشاورزی پرداخت شده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «هادی برازنده» افزود: با اجرای طرح مردمی‌سازی و اصلاح یارانه در دولت سیزدهم مصوب شد ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای واحدهای دام و طیور اختصاص یابد که از این مبلغ تاکنون حدود ۷۸۰۰ میلیارد تومان آن محقق شده است و پرداخت این تسهیلات ادامه دارد.
مشاور معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: کارمزد این تسهیلات بر اساس ظرفیت‌های دامداری‌ها و مرغداری‌ها متفاوت و به میزان ۱۰، ۱۲ و ۱۵ درصد است.

وی در همین حال دوره بازپرداخت این تسهیلات را ۹ماهه عنوان کرد و گفت: از حدود هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات یاد شده، ۵ هزار واحد مرغداری مبلغ حدود ۴ هزار میلیارد تومان و ۸ هزار واحدهای دامداری بالغ بر سه هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان دریافت کرده‌اند.
برازنده تصریح کرد: بخشی از سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداختی به واحدهای دامی در قالب دامدار کارت برای خرید نهاده‌های آزادسازی شده یعنی ذرت، سویا و جو به دامداران روستایی، عشایر و واحدهای صنعتی خرد پرداخت شده است.

🔸 مشاور معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، اصفهان، خراسان رضوی و مازندران را از استان‌های پیشرو در جذب تسهیلات طرح مردمی‌سازی و اصلاح یارانه‌ها برشمرد و افزود: مابقی مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به واحدهای دام و طیور با کمک بانک کشاورزی ادامه پرداخت می‌شود.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی