اعلام هشدار حذف دام و استمرار در کاهش تولید در شش ماه آینده






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=7293

اعلام هشدار حذف دام و استمرار در کاهش تولید در شش ماه آینده

مدیرعامل اتحادیه گاوداران خراسان رضوی گفت: سیاست‌های اشتباه بخش دام‌پروری حذف دام و به‌تبع آن، استمرار در کاهش تولید را در شش ماه آینده به‌دنبال دارد.

به‌گزارش شهرآرانیوز؛ فرشید صراف، رئیس اتحادیه گاوداران خراسان رضوی، گفت: در روزهای گذشته شاهد بی‌تدبیری و خلف وعده بسیاری از سوی وزارتخانه جهاد کشاورزی بوده‌ایم، به‌نحوی‌که انجام‌نشدن تعهدات وزیر به استان، باعث تسری بیشتر سیاست‌های اشتباه پخش دام‌پروری کشور به دیگر استان‌ها شده است.
به‌گفته وی، از طرفی با وجود واگذاری تعیین قیمت گوشت قرمز به استان‌ها، وزارت جهاد کشاورزی با اقدامی زیرکانه برای رفع مسئولیت به‌جای واگذاری، از ابتدا تصمیمش را گرفته بود، به‌نحوی‌که گروه‌های تصمیم‌گیری مانند شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور و مسئولان جهاد کشاورزی استان‌ها که بدون کسب تکلیف از وزارت، قابلیت تصمیم‌گیری در استان‌ها ندارند، عملا باعث بازی با افکار عمومی و در نهایت قیمت‌های دستوری شدند که به پای تفاهم با دامداران گذاشته شد.

🔹 وعده‌های پوچ وزارتخانه مانند آزادکردن صادرات تولیدات دامی، حذف تعرفه‌ها، خرید تضمینی شیر خام و گوشت قرمز و تأمین نهاده و نقدینگی، محوریت تشکل‌ها در تصمیم‌گیری‌ها و… که متأسفانه شاهد محقق‌نشدن این وعده‌ها بوده‌ایم و با استفاده ابزاری از تشکل‌های مردم‌نهاد، وزارت و اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی را مقابل دامداران قرار داده‌اند.
وی افزود: مهم‌تر از آن وعده تولید اقتصادی در حوزه کشاورزی و دامداری با مسئولیت‌گریزی در حوزه وزارت، خودش باعث بی‌سروسامانی تولیدات دامی کشور و خسارت‌های اقتصادی فراوانی به دامداران شده است که امیدواریم با این روند سیاست‌گذاری در حوزه تولید، شاهد فاجعه‌ای بزرگ‌تر از آن چیزی که در میزان تولیدات کشور پیش‌بینی می‌شود، نباشیم. در نتیجه، هشدار حذف دام و به‌تبع آن استمرار در کاهش تولید در شش ماه آینده را اعلام می‌کنیم.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی