استحصال بیش از ۱۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان رضوی






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=7155

استحصال بیش از ۱۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: طی سه ماه ابتدای سال جاری حدود ۱۷ هزار و ۸۵۸ تن گوشت قرمز در خراسان رضوی استحصال و تولید شده است که ۵۰ درصد این کشتارها در شهرستان مشهد انجام شده است. از این مقدار گوشت استحصالی ۱۰هزار ۸۶۰ تن مربوط به دام سبک و ۶۹۹۸ تن مربوط به دام سنگین است.

محمود قربان زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تولید گوشت در خراسان رضوی طی سال جاری اظهار کرد: طی سه ماه ابتدای سال جاری ۴۷۸ هزار و۵۶۳ راس دام در کشتارگاه‌های خراسان رضوی کشتار شده است که از این میزان ۱۳۵ هزار و ۵۰۶ راس ماده و ۳۴۳ هزار و ۵۷ راس نر بوده است. به طور کلی از این میزان ۲۸ درصد دام ماده و ۷۲ درصد دام نر است.
وی افزود: در سال گذشته برای اولین بار در کل کشور سیستم کنترلی در میادین دام خراسان رضوی نصب شده که بر اساس آن دامپزشک دام ماده را از لحاظ سن و باروری مورد پایش قرار می‌دهد و از این طریق جلوی کشتار دام مولد گرفته می‌شود. هر دامی مولد نبوده و ممکن است دام ماده در سن بالا قرار داشته باشد. طبق اقتصاد دامداری معمولا بین ۲۰ تا ۲۵ درصد دام ماده باید کشتار شود.

🔹 معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی تصریح کرد: اگرچه گرانی نهاده‌ها و خوراک دام باعث شده تا دامداران، دام بیشتری را به کشتارگاه بفرستند، اما دامدار سعی می‌کند دامی را در گله نگه دارد که بازده اقتصادی داشته باشد.
قربان پور در مورد میزان تولید و استحصال گوشت قرمز در کشتارگاه‌های استان تصریح کرد: طی سه ماه ابتدای سال جاری حدود ۱۷ هزار و ۸۵۸ تن گوشت قرمز در خراسان رضوی استحصال و تولید شده است که ۵۰ درصد این کشتارها در شهرستان مشهد انجام شده است. از این مقدار گوشت استحصالی ۱۰هزار ۸۶۰ تن مربوط به دام سبک و ۶۹۹۸ تن مربوط به دام سنگین است.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی