خطر افت تولید گندم در اوکراین






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=6563

خطر افت تولید گندم در اوکراین

به گزارش واحد امنیت غذایی مؤسسه مصاف به نقل از خبرگزاری ABC news، اوکراین یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان گندم در جهان است. با این حال کمبود کود، سوخت و نیروی کار تولید گندم سال آینده این کشور و امنیت غذایی جهانی را مورد تهدید قرار داده است.

متیو هنری، استاد ارشد کشاورزی در دانشگاه ریتل انگلستان که سابقه همکاری با دانشگاه‌های اوکراین و کشاورزی در این کشور را دارد، گفت: “کشاورزان اوکراینی با کمبود کود، سوخت و نیروی کار مواجه هستند و این مسئله می‌تواند تولید گندم اوکراین را از ۲۷میلیون تن به ۱۵میلیون تن کاهش دهد.”

وی ادامه داد: “اوکراین ۱۲ تا ۱۴ درصد از صادرات جهانی گندم را در اختیار دارد که بیشتر آن به خاورمیانه و شمال آفریقا ارسال می‌شود. این کاهش تولید اثر بزرگی بر سراسر جهان خواهد داشت.”

? در ادامه گزارش گیلبرت هونگبو مدیر صندوق توسعه کشاورزی سازمان ملل (IFAD) با اشاره به اینکه ۱۲ درصد از کالری غذایی جهانی در دریای سیاه تجارت می‌شود، گفت: “ادامه تنش‌ها در اوکراین باعث محدودیت در تامین گندم، ذرت و روغن آفتابگردان خواهد شد و منجر به رشد سریع قیمت مواد غذایی و گرسنگی در جهان خواهد شد.”

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی