دامداران در تهیه نهاده دامی در مضیقه هستند






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=6377

دامداران در تهیه نهاده دامی در مضیقه هستند

امام جمعه اردبیل با اشاره به مشکل دامداران در تهیه نهاده‌های دامی گفت: سیاست‌گذاری کشاورزی در کشور دچار نقص بوده و باید هر چه سریع‌تر مشکل دامداران در رابطه با نهاده‌های دامی رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل اظهار کرد: جای تأسف است که عشایر دامدار ما برای تهیه نهاده‌های دامی اعم از جو سبوس ذرت و … با مشکلات حاد مواجه شده‌اند آنچه با دفترچه عشایری داده می‌شود اصلاً کفاف نمی‌کند و در بازار آزاد علاوه بر اینکه قاچاق است بسیار گران است و دامداری توجیه اقتصادی را از دست می‌دهد طبعاً حیوان را حتی حیوان‌های باردار را می‌فروشند بنابراین فردا و پس فردا قیمت گوشت اوج می‌گیرد.
وی افزود: در این خصوص کسانی که دام ندارند اما دفترچه گرفته‌اند و کسانی که احتکار یا دلالی می‌کنند بدانند که مدیون یک ملت می‌شوند و فردای قیامت هیچ بخشش و جبرانی برای آنها متصور نیست. وقتی کشاورزی ما در محصولات استراتژیک حتی در کنجاله محتاج خارج است این نشان می‌دهد که سیاست‌گذاری‌های کشاورزی روی ریل نیست.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: در این میان نمایندگانی که با دخالت باطل در عزل و نصب‌ها ادعا می‌کنند که ما باید از حقوق مردم دفاع کنیم معلوم نیست که چرا در معیشت مردم قدرت دفاع ندارند در اینجا اگر کسی سوءظن بکند جای ملامت نیست اگر در کشور قرار بر بزرگداشت است این بزرگداشت فقط حق ملت ما است باید برای ملت بزرگ بزرگداشت برگزار شود که توانست در کنار این سوء مدیریت‌ها آمریکا را در اهداف تحریمی خود ناکام بگذارد تحریمی که درباره آن اوباما گفت در طول تاریخ چنین تحریمی برای هیچ ملتی وضع نشده است و بعد از او ترامپ بر شیپور دمید و فشار حداکثری را نیز اضافه کرد.
آیت‌الله عاملی با تاکید بر عزت و اقتدار مردم ایران تصریح کرد: ملت ما ملتی نیست که خودش سرش را جلوی دشمن بیاورد گردنش را دراز کند و دشمن را بر قتل خود متمکن بکند وقتی تاتارها به مسلمان‌ها حمله کردند مسلمان‌ها در اثر ترس به شدت مرعوب بودند و شخصیت روحی آنها متلاشی شده بود و قبل از شکست در جنگ از نظر روحی شکست خورده بودند فلج فکری آنها را فرا گرفته بود و لذا به راحتی خود را در اختیار تاتارها قرار می‌دادند.

? نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آنچه در این باب مهم است این است که این فضیلت منحصراً مربوط به مقاومت ملت و قبول شدیدترین محرومیت‌ها از طرف ملت است نه ناشی از استعداد مسئولین تحریم‌ها دقیقاً انتقام از ملت به عنوان عنصر اصلی مقاومت بود بنابراین شکر این نعمت به این است که در رفاه و آسایش و عزت ملت تلاش مضاعف شود جای غصّه هست که دولت مردان در تأمین چند قلم اجناس ضروری مردم که با آن سفره آنها آباد می‌شود آینده‌نگری و برنامه‌ریزی ندارند.
آیت‌الله عاملی تصریح کرد: مسئولی که آینده‌نگری ندارد نباید پشت میز مدیریت بنشیند روزمرگی بلای خانمان سوز مدیریت مخصوصاً مدیریت کلان است یک دقیقه مجلس یک میلیارد تومان برای این ملت هزینه دارد آنها باید حتی برای یک دقیقه خود برنامه‌ریزی داشته باشند شأن ملت ما این نیست که با داشتن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های عظیم داخلی دلهره قیمت کالاهای اساسی و ضروری را داشته باشد در شأن ملت ما نیست که در تأمین یک سفره عادی برای خانواده‌اش دچار مشکل شود و روز به روز سفره‌اش کوچک‌تر و شأن پدری شکسته شود.
وی با اشاره به موضع گیری های اخیر آمریکا در رابطه با ایران نیز خاطرنشان کرد: این روزها آمریکایی‌ها به طور مکرر اظهار می‌کنند که ما با تحریم ایران به اهداف خود نرسیدیم آنها شدیداً به ترامپ حمله می‌کنند که از برجام خارج شد و دست ایران را برای بالا بردن سطح غنی‌سازی و برای راه‌اندازی سانتریفیوژهای پیشرفته باز گذاشت.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی