بیش از ۳۶۰ هزار تن نهاده‌ دامی در خراسان رضوی توزیع شد






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=5467

بیش از ۳۶۰ هزار تن نهاده‌ دامی در خراسان رضوی توزیع شد

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در نیم‌سال ابتدایی امسال ۳۶۴ هزار و ۷۱۵ تن نهاده دامی در خراسان رضوی توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد داوطلب در باره توزیع نهاده‌های مربوط به دام در نیم‌سال ابتدایی امسال در خراسان رضوی گفت: از ۳۶۴ هزار و ۷۱۵ تن نهاده دامی توزیع شده در استان طی نیم‌سال ابتدایی ۱۴۰۰ حدود ۵۸ درصد آن برای تولید کنسانتره به کارخانجات خوراک دام اختصاص یافته و کنسانتره تولیدی بین دامداران سبک و دام سنگین غیرصنعتی توزیع شده است.

وی افزود: همچنین ۴۲ درصد از نهاده دامی فوق به صورت خام توزیع شده که از این مقدار ۲۸ درصد آن سهم گاوداری‌های شیری صنعتی و ۱۴ درصد باقی مانده به صورت توزیع جوی خام از محل سهمیه ویژه خشک‌سالی میان دامداران دام سبک بوده است.
مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: میزان نهاده توزیع شده در نیم‌سال ابتدایی امسال نسبت به توزیع ماهانه سال گذشته به طور میانگین ۵۰ درصد افزایش داشته است. همچنین پیگیری مسئولان استان جهت اختصاص جو در شرایط خشک‌سالی برای دام سبک بیشترین تاثیر را در افزایش درصد توزیع نهاده‌ها داشته است.

داوطلب بیان کرد: میزان جوی توزیع شده در مدت مشابه سال گذشته در استان حدود ۹۸ هزار تن بود که امسال به ۱۶۲ هزار تن افزایش یافته است. این رقم نشان دهنده رشد ۶۵ درصدی توزیع جو نسبت به سال گذشته در استان است. همچنین از مقدار توزیع شده فوق امسال در خراسان رضوی حدود ۵۱ هزار و ۸۵۰ تن آن سهیمه جوی ویژه خشک‌سالی بوده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های دامی تصریح کرد: افزایش قیمت نهاده‌های دولتی امسال نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد بوده، اما بیشترین افزایش مربوط به هزینه‌های حمل‌ونقل است که بیش از ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش را نشان می‌دهد.
مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: میانگین قیمت جوی دولتی در سال گذشته ۱۶۰۰ تومان ارزیابی شد و هم اکنون قیمت آن کیلویی ۱۸۰۰ تومان است که این عدد نسبت سال گذشته حدود ۱۳ درصد افزایش داشته است.

داوطلب درباره افزایش قیمت نهاده‌های دامی داخلی نیز اظهار کرد: در خصوص قیمت علوفه‌ها به طور میانگین ۳۰۰ درصد افزایش قیمت را شاهد بوده‌ایم که شامل افزایش ۵۰۰ درصدی قیمت کاه و افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت یونجه است.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی